Włoska robota – Romeo Ferraris Fortwo (2010)

Smart Fortwo to symbol mikrosamochodów. Przez lata produkcji (teraz jest druga generacja) Smart dorobił się dużej liczby tunerów, która teraz powiększa się o firmę Romeo Ferraris. Włoski tuner przygotował coś do każdej wersji silnikowej Fortwo.

Włoska robota – Romeo Ferraris Fortwo (2010)
Olgierd Lachowski

05.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Romeo Ferraris ForTwo fot.1
Romeo Ferraris ForTwo fot.1

W fabrycznej ofercie Smarta Fortwo znajdują się dwa silniki. Pierwszy z nich to 3-cylindrowy turbodiesel o objętości skokowej 0,8 l i mocy 54 KM przy 3800 obr./min. Drugi to jednostka benzynowa również o trzech cylindrach, ale dostępna w kilku wariantach mocy. Najsłabsza odmiana litrowego motoru ma 61 KM mocy. Kolejna jest wersja mocniejsza o 10 KM.

Na końcu listy znajduje się odmiana z turbosprężarką (dwa pierwsze silniki jej nie mają) o mocy 84 KM przy 5250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy w tym silniku sięga 120 Nm i jest dostępny już przy 2000 obr./min.

Celowo pominąłem ekskluzywną 102-konną wersję przygotowaną przez Brabusa, bo choć auto z takim silnikiem można zamówić bezpośrednio w salonie Smarta, to jest ono przygotowywane przez tunera z Niemiec i Romeo Ferraris nie oferuje do niego pakietów wzmacniających.

Romeo Ferraris ForTwo fot.2
Romeo Ferraris ForTwo fot.2

Romeo Ferraris proponuje modyfikację zderzaków, która w rzeczywistości polega na polakierowaniu ich na kolor nadwozia. Poza tym nadwozie Smarta można ozdobić elementami z włókna węglowego (np. osłony słupków A) oraz zainstalować 17-calowe felgi z oponami Yokohama.

We wnętrzu dominuje skóra oraz Alcantara[sup]®[/sup], a detale mogą być wykonane z kompozytu węglowego w wersji sportowej lub z drewna w odmianie luksusowej.

Romeo Ferraris ForTwo fot.3
Romeo Ferraris ForTwo fot.3

Pod wspomnianymi kołami może zostać, w miejsce seryjnego, zamontowane sportowe zawieszenie. Ostatnie zmiany dotyczą silników i obejmują wszystkie wersje poza Brabusem. Poprzez zmianę oprogramowania sterującego jednostką napędową zespół Romeo Ferraris potrafi wycisnąć dodatkowe 23 KM z silników benzynowych i 21 KM z motoru o zapłonie samoczynnym.

Brakuje na razie danych o osiągach każdej z wersji, jak również kosztów tuningu.

Dane techniczne

Silnik i napęd (61 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 84 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,08 KM/l (seryjny – 61,06 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,82 kg/KM (seryjny – 13,53 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (71 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 94 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 94,09 KM/l (seryjny – 71,07 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 825 kg
  • Stosunek masy do mocy: 8,78 kg/KM (seryjny – 11,62 kg/KM
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (84 KM):

  • Typ: R3
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 999 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 107 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 107,11 KM/l (seryjny – 84,08 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,90 kg/KM (seryjny – 10,06 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Silnik i napęd (CDI):

  • Typ: R3, ZS
  • Ustawienie: Z tyłu, poprzecznie
  • Rozrząd: SOHC, 2 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 75 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,87 KM/l (seryjny – 67,58 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe
  • Hamulce tylne: Bębnowe
  • Koła przednie: 17″
  • Koła tylne: 17″

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 11,27 kg/KM (seryjny – 15,65 kg/KM)
  • Długość: 2695 mm
  • Szerokość: 1559 mm
  • Rozstaw osi: 1867 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)