Wizyta w Otrębusach

Zapraszam na małą fotorelację z Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach.

Durant Model Six (1932)
Durant Model Six (1932)
Paweł Skrzypczyński

02.01.2014 | aktual.: 02.01.2014 11:24

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W listopadzie 2013 r. wybrałem się do Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach. To miejsce klimatyczne. Po pierwsze dlatego, że można tam zobaczyć wiele ciekawych aut, takich jak m.in. Aero 30 Roadster z karoserią projektu studia Sodomka, Durant Model Six z 1932 r., Mercedes-Benz Pullman z 1936 r. czy Maserati Merak, który był produkowany w latach 1974-1982. Auta stacjonujące w muzeum można wymieniać dość długo, ponieważ łącznie jest ich tam około trzystu. Po drugie, sam sposób prezentacji eksponatów muzealnych jest dość ciekawy. Po wejściu do muzeum mamy wrażenie, jakbyśmy znaleźli się w wielkim garażu, który pokazuje bardzo bogaty przekrój historii motoryzacji.

Niestety, niektóre auta giną w tłumie zgromadzonych zabytków i możemy je zobaczyć jedynie z daleka i dość często nie w całości, ponieważ są zastawione przez inne auta i motocykle. Zdecydowanie większa powierzchnia muzeum pomogłaby w prezentacji zgromadzonych zasobów. Z drugiej strony muzeum mogłoby wówczas utracić swój obecny klimat. Ogólnie polecam każdemu fanowi motoryzacji odwiedziny tego miejsca.

Poniżej kilka moich zdjęć z muzeum.

Aero 30 Roadster Sodomka (1935)
Aero 30 Roadster Sodomka (1935)
Packard 645 Deluxe Eight (1929)
Packard 645 Deluxe Eight (1929)
Obraz
Fiat 600 i Fiat 600 Multipla
Fiat 600 i Fiat 600 Multipla
Austin FX4
Austin FX4
Syrena 105 cabrio
Syrena 105 cabrio
Mercedes-Benz Pullman (1936)
Mercedes-Benz Pullman (1936)
Daimler DS420
Daimler DS420
Fiat 500 Topolino
Fiat 500 Topolino
Maserati Merak
Maserati Merak
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 125p
Alfa Romeo 2000 Berlina
Alfa Romeo 2000 Berlina

Więcej zdjęć znajdziecie w tym wpisie.

Autor: Paweł Skrzypczyński PESfoto

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)