WEC: Ferrari zawiodło na Imoli. Kubica i spółka z triumfem w tabeli "prywaciarzy"
Załoga Ferrari AF Corse #83 w składzie Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye zajęła 8. miejsce podczas wyścigu 6 Hours of Imola, 2. rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polak stanął jednak na najwyższym stopniu podium w klasyfikacji załóg klienckich.
22.04.2024 | aktual.: 22.04.2024 15:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jeśli ktoś szczególnie mocno czekał na 6-godzinny wyścig na słynnym torze Imola, to bez wątpienia byli to włoscy kibice. Apetyty tifosich zostały zaostrzone po obiecujących treningach i świetnych kwalifikacjach, w których to Ferrari zdołało zdobyć tryplet. Z pierwszych trzech miejsc do niedzielnej rywalizacji ruszyły trzy prototypy z Maranello — kolejno załogi #50, #83 oraz #51.
Była to również świetna informacja dla polskich fanów — w żółtym Ferrari 499P z numerem #83 startują Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye. Szanse na pierwsze podium krakowianina w klasie Hypercar wydawały się naprawdę duże.
Niestety na swoim domowym torze plan Ferrari na ten wyścig posypał się niczym domek z kart. Co prawda fabrycznym załogom #50 i #51 szło na początku bardzo dobrze, lecz na początku drugiej godziny ścigania Kubica otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za złamanie procedury VSC (wirtualnego samochodu bezpieczeństwa).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ferrari #83 zabrało się za mozolne odrabianie strat i ta sztuka udała się dzięki kolejnej neutralizacji. Tempo włoskich maszyn było imponujące, lecz ostatecznie wszystko zostało zaprzepaszczone przez karygodny błąd strategiczny. W przeciwieństwie do Toyoty i Porsche, Ferrari zwlekało ze ściągnięciem swoich załóg do boksów, gdy na torze zaczął padać deszcz.
Wszystkie trzy auta czekały na dalszy rozwój sytuacji, podczas gdy rywale postanowili rozdzielić się strategicznie, zakładając deszczówki w niektórych pojazdach. Ferrari przespało właściwy moment i gdy w końcu ściągnięto całą trójkę do alei serwisowej, strata do nowych liderów była już niemalże nie do odrobienia.
Zamiast potencjalnie trzech samochodów Ferrari na podium, z triumfu cieszyła się Toyota #7, a kolejne dwa miejsca uzupełniły załogi Porsche #6 i #5. Ferrari #83 w składzie z Kubicą, Shwartzmanem i Ye dojechało na 8. lokacie, lecz ostatecznie ta trójka miała okazję stanąć na najwyższym stopniu podium. Ekipie bowiem udało się wygrać w klasyfikacji załóg prywatnych, pokonując Porsche #38 i #12 z Hertz Team JOTA.
WEC - 6h of Imola - wyścig - wyniki klasy Hypercar:
Zespół | Załoga | Okr. | |
---|---|---|---|
1. | Toyota Gazoo Racing #7 | Conway-de Vries-Kobayashi | 205 |
2. | Porsche Penske Motorsport #6 | Estre-Lotterer-L. Vanthoor | 205 |
3. | Porsche Penske Motorsport #5 | Campbell-Christensen-Makowiecki | 205 |
4. | Ferrari AF Corse #50 | Fuoco-Molina-Nielsen | 205 |
5. | Toyota Gazoo Racing #8 | Buemi-Hartley-Hirakawa | 205 |
6. | BMW W Team WRT #20 | van der Linde-Frijns-Rast | 204 |
7. | Ferrari AF Corse #51 | Pier Guidi-Calado-Giovinazzi | 204 |
8. | AF Corse #83 | Kubica-Ye-Shwartzman | 204 |
9. | Peugeot TotalEnergies #93 | Jensen-Mueller-Vergne | 203 |
10. | Cadillac Racing #2 | Bamber-Lynn | 203 |
11. | Hetrz Team JOTA #38 | Button-Hanson-Rasmussen | 203 |
12. | Lamborghini Iron Lynx #63 | Bortolotti-Kwiat-Mortara | 203 |
13. | Hetrz Team JOTA #12 | Stevens-Ilott-Nato | 200 |
14. | Peugeot TotalEnergies #94 | di Resta-Duval-Vandoorne | 199 |
15. | Alpine Endurance Team #35 | Chatin-Gounon-Milesi | 199 |
16. | Isotta Fraschini #11 | Serravalle-Bennett-Vernay | 191 |
17. | Alpine Endurance Team #36 | Lapierre-Schumacher-Vaxiviere | 190 |