W stylu Cayenne – Hennessey Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin Turbo (2011)

Dlaczego taki tytuł? Podobnie jak Porsche Cayenne po tuningu ten Jeep nie wjedzie już w żaden teren. Zapewnia za to ponadprzeciętne osiągi na drogach asfaltowych. Przyjrzyjmy się mu.

W stylu Cayenne – Hennessey Grand Cherokee SRT8 HPE800 Twin Turbo (2011)
Olgierd Lachowski

21.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z możliwości terenowych Grand Cherokee SRT8 nie zostało nic za sprawą dwóch modyfikacji. Pierwszą z nich jest obniżone zawieszenie, a drugą nowe koła z 20-calowymi felgami i niskoprofilowymi oponami. Dodatkowo, aby uatrakcyjnić wygląd Jeepa, tuner zainstalował kompozytową listwę pod przednim zderzakiem.

Fabryczny Grand Cherokee SRT8 jest napędzany silnikiem Hemi V8 o objętości skokowej 6,4 l. Rozwijająca moc 471 KM i maksymalny moment obrotowy 630 Nm jednostka napędowa pozwala rozpędzić tego Jeepa do 250 km/h i zapewnić przyspieszenie od 0 do 96 km/h w 4,80 s. Nieźle, prawda? Ale w porównaniu z wozem Hennesseya to osiągi skromne.

Firma tuningowa powiększyła objętość skokową V8 do prawie 7 l, a do tego dodała zestaw dwóch turbosprężarek i zestaw chłodnic powietrza doładowującego. Pojawiły się też nowe, wydajniejsze wtryskiwacze paliwa i centralna jednostka sterująca ze zmienionym oprogramowaniem.

Po modyfikacjach pod maską Jeepa jest aż 817 KM dostępnych przy 5800 obr./min i 1115 Nm przy 4000 obr./min.

W związku z obawą o trwałość automatycznej skrzyni biegów wzmocniono nie tylko ją, ale również przekładnię hydrokinetyczną.

Rozpędzający się do 96 km/h w 3,10 s Hennessey Grand Cherokee potrzebował też mocniejszych hamulców. Dostarczyła je firma Brembo. Wentylowane tarcze hamulcowe mają średnicę 380 mm.

We wnętrzu zmiany też są, ale oprócz tego, że zastosowano obszytą Alcantarą® kierownicę, Hennessey nie informuje konkretnie, co zmodyfikowano.

Firma tuningowa z Teksasu planuje budowę 24 egzemplarzy Grand Cherokee SRT8 Twin Turbo, z których każdy ma kosztować nie mniej niż 235 000 dol.

Dane techniczne

  • Typ: V8
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Objętość skokowa: ≈ 6980 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 817 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 117,05 KM/l (seryjny - ≈ 74,00 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1115 Nm przy 4000 obr./min
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”

Masy i wymiary:

  • Długość: 4821 mm
  • Szerokość: 1938 mm
  • Rozstaw osi: 2916 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-96 km/h: 3,10 s

Źródło: Hennessey

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningJeephennessey
Komentarze (0)