W kolorze… błota? – Wetterauer Cooper S Countryman ALL4 (2011)
Mało znany, choć działający od 1993 roku Wetterauer podjął się tuningu Mini Countrymana. O ile przeróbki mechaniczne nie budzą żadnych kontrowersji, o tyle modyfikacje nadwozia już tak. A to za sprawą dziwnego koloru, który przypomina… błoto.
24.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wetterauer jest bardzo mało znaną firmą, która od wielu lat zajmuje się chiptuningiem. Oprócz niego tuner przygotowuje kompletne układy wydechowe oraz poprawia hamulce. Do tego zajmuje się sprzedażą i montażem zawieszeń najlepszych producentów.
Najnowszym samochodem, który trafił do firmy tuningowej, jest Mini Cooper S Countryman z napędem na wszystkie koła. Seryjne auto o podniesionym podwoziu ma turbodoładowany silnik BMW/PSA o objętości skokowej 1,6 l zainstalowany w poprzek z przodu. Za pomocą nowego układu dolotu powietrza, sportowego „wydechu” własnej produkcji oraz przestrojonego centralnego komputera inżynierom udało się zwiększyć moc jednostki silnikowej ze 184 do 235 KM. Moment obrotowy podniósł się z 240 do 355 Nm.
Tuner uznał, że lepiej będzie obniżyć auto instalując sprężyny H&R, co będzie miało pozytywny wpływ na prowadzenie auta. Niestety wadą jest zmniejszenie możliwości pokonywania przeszkód drogowych.
Aby Countryman lepiej się prezentował styliści zdecydowali o wymianie kół na 18-calowe z oponami 225/45.
Jednak Mini nie prezentuje się lepiej od seryjnego, a to za sprawą nowego koloru nadwozia, który przypomina… a może niech każdy lepiej sam sobie powie, co mu ta barwa przypomina. W każdym razie seryjna karoseria została oklejona brązową matową folią. Natomiast takie elementy jak dach, listwy progowe, oprawy lusterek oraz tylny spojler oklejono folią o fakturze włókna węglowego. Naprawdę dziwne jest to połączenie.
W kabinie pasażerskiej seryjne fotele zostały zastąpione sportowymi kubełkowymi siedzeniami z kompozytowymi muszlami, które obszyto czarną skórą.
Countryman Wetterauera sprawia dziwne wrażenie. Z jednej strony pozytywne zmiany mechaniczne (silnik), z drugiej ten wygląd…
Dane techniczne
- Typ: R4, BMW/PSA N18B16M0
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1598 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 235 KM przy 5000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 147,06 KM/l (seryjny – 115,14 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 355 Nm przy 2300-3800 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napęd: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 307 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 280 mm
- Koła przednie: 18”
- Koła tylne: 18”
- Opony przednie: 225/45 R 18
- Opony tylne: 225/45 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1385 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,89 kg/KM (seryjny – 7,53 kg/KM)
- Długość: 4108 mm
- Szerokość: 1789 mm
- Rozstaw osi: 2595 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 233 km/hblock position=\inside7752/block
Źródło: carscoop