Volvo S100 – szwedzka odpowiedź na Mercedesa klasy S [aktualizacja]
Szef Geely, chińskiego holdingu, do którego należy Volvo, ogłosił, że szwedzka marka wprowadzi do sprzedaży dużą limuzynę. Ma ona konkurować z takimi modelami, jak Audi A8, BMW serii 7 i Mercedes-Benz klasy S.
23.09.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:44
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szef Geely, chińskiego holdingu, do którego należy Volvo, ogłosił, że szwedzka marka wprowadzi do sprzedaży dużą limuzynę. Ma ona konkurować z takimi modelami, jak Audi A8, BMW serii 7 i Mercedes-Benz klasy S.
Dyrektorzy generalni Volvo zapowiadali, że firma nie będzie wytwarzać pojazdów pokroju Audi A8, ponieważ jest to sprzeczne z polityką zakładającą, że marka będzie przyjazna środowisku i kojarząca się z ekologią. Stąd informacje o tym, że Volvo zrezygnuje z silników 5- i 6-cylindrowych, a skupi się na tych z 4 cylindrami. Mówił o tym zarówno Stefan Jacoby, jak i jego następca i obecny CEO Volvo, Hakan Samuelsson.
Wygląda jednak na to, że Geely, które sprawuje kontrolę nad Volvo, ma inny pomysł. Przewodniczący rady nadzorczej chińskiego koncernu Li Shufu zapowiedział, że szwedzki producent rozszerzy gamę o nową limuzynę. Możliwe, że będzie ona nawiązywać wyglądem do studium Concept You z 2011 r.
Ma się zwać S100 i powstanie na przedłużonej platformie S80 następnej generacji. Pojazd ma być w innej lidze niż obecnie wytwarzany model S80 w wersji Long, który jest budowany w Chinach. W tym kraju, w fabryce Chengdu, ma być też produkowane Volvo S100. Nie wiadomo nic o palecie silnikowej.
Ciekawe, czy Volvo zdecyduje się na ryzykowny eksperyment i postawi na jednostki 4-cylindrowe. W klasie, w której liczy się prestiż, niekoniecznie może spotkać się to z przychylnością klientów. Nie wiadomo, czy Volvo S100 trafi na inne rynki niż chiński.
[aktualizacja 30 września]
Per-Ake Froberg, wiceprezydent Volvo do spraw kontaktów z mediami, zaprzeczył doniesieniom o pracach nad luksusowych modelem S100. Powiedział on, że przytaczane przez chińskie media słowa Li Shufu na ten temat nigdy nie padły.
Frosberg twierdzi, że nie ma żadnego konfliktu pomiędzy Volvo a Geely, a przewodniczący rady nadzorczej chińskiego koncernu w pełni popiera plany Szwedów dotyczące rozwoju oferty. Podał on ponadto, że rolę przypisywaną S100 spełniają już w gamie Volvo modele S80 i S80L.
Źródło: Carscoops