Volvo rezygnuje z poddostawców jednostek napędowych
Volvo niebawem zrezygnuje z poddostawców silników zarówno benzynowych jak i Diesla i wszystkie modele będą napędzane jednostkami Volvo.
24.03.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szwedzki producent od wielu lat korzysta z silników innych firm. Jednostki z zapłonem samoczynnym kiedyś dostarczał Volkswagen, teraz część gamy uzupełnia francuski koncern PSA, a benzynowe dostarcza Ford. Niebawem Volvo zrezygnuje z dostawców i wymieni wszystkie silniki na własne. Nowa rodzina silników będzie składała się z pięciu benzynowych o oznaczeniach T2, T3 i T4, oraz z dwóch diesli D2 i D3.
Volvo na razie nie wprowadza radykalnego downsizingu i wszystkie silniki będą miały 4 cylindry oraz pojemność 1,5 lub 2,0 litra. Silniki 5-cylindrowe ustąpią miejsca 4-cylindrowym o tej samej pojemności (2,0 l) i większej mocy. Wszystkie diesle będą miały pojemność 2,0 l. Poza tym, słabsze silniki benzynowe współpracujące ze skrzyniami automatycznymi będą miały pojemność 1,5 l, ale parametry identyczne (moc i moment obrotowy) jak silniki 2-litrowe.
Nowa gama silników Volvo:
- T2 manual 2,0 l – 122 KM, 220 Nm
- T2 automat 1,5 l – 122 KM, 220 Nm
- T3 manual 2,0 l – 152 KM, 250 Nm
- T3 automat 1,5 l – 152 KM, 250 Nm
- T4 manual 2,0 l – 190 KM, 300 Nm
- T4 automat 2,0 l – 190 KM, 320 Nm
- D2 2,0 l – 120 KM, 280 Nm
- D3 2,0 l – 150 KM, 320 Nm