Volvo pracuje nad ostrą wersją nowego S60. Oficjalna zapowiedź

Najnowsza odsłona Volvo S60 zadebiutuje już w środę, 20 czerwca. Szwedzi zapowiedzieli właśnie ostrą wersję tego modelu, przygotowaną we współpracy z Polestar Engineering. Pod maską mocarna hybryda.

Masywny przód S60 Polestar robi wrażenie. Ciężko jednak porównać go ze zwykłą odmianą, gdyż ta jeszcze nie zadebiutowała.
Masywny przód S60 Polestar robi wrażenie. Ciężko jednak porównać go ze zwykłą odmianą, gdyż ta jeszcze nie zadebiutowała.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

14.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rzadko zdarza się, żeby sportowe wersje danych modeli debiutowały w krótkim czasie po premierze podstawowej odmiany. Wszystko wskazuje jednak, że tak będzie w tym przypadku. S60 Polestar powinno ujrzeć światło dzienne w najbliższych kilku miesiącach, tym bardziej, że już dziś znamy podstawowe dane techniczne.

Najnowsza limuzyna Volvo będzie poważnym rywalem dla BMW Serii 3, Audi A4, czy Mercedesa klasy C. Pod względem technicznym, auto nie powinno się bardzo różnić od znanego nam już V60, którego test możecie przeczytać tutaj. Skupmy się jednak na topowej odmianie Polestar, która z pewnością będzie budziła największe emocje w gamie S60.

Volvo opublikowało oficjalną zapowiedź wyglądu sportowej limuzyny. Choć auto nie zostało jeszcze przedstawione w pełnej krasie, nietrudno zauważyć pokaźne wloty powietrza w zderzaku, delikatny splitter i masywne przetłoczenia maski. Trudno powiedzieć, jak bardzo odmiana Polestar różni się od podstawowej gdyż jak na razie, nie mieliśmy okazji oficjalnie jej poznać.

Najważniejszym elementem ostrego S60 będzie oczywiście napęd. Pod maską zagości zestaw określany przez Volvo mianem T8 Twin Engine. To hybryda dwulitrowej, benzynowej czterocylindrówki z silnikiem elektrycznym. Zestaw ten wygeneruje 409 KM mocy i potężne 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Obraz
© mat.prasowe

Biorąc pod uwagę obiecywane parametry, najnowsze dziecko Polestar Engineering powinno być jeszcze szybsze niż ostatnie wcielenie ostrych Volvo klasy średniej. Tam mieliśmy do czynienia z mocą 367 KM, która i tak robiła ogromne wrażenie. Nie zostaje nam nic innego jak czekać na bliski debiut cywilnej wersji, przy okazji którego powinniśmy dowiedzieć się nieco więcej o ostrej odmianie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)