Volvo liderem sprzedaży aut z kratką w segmencie premium
Volvo zostało liderem sprzedaży samochodów ciężarowych w segmencie premium.
05.04.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po trzech miesiącach zakończył się okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z homologacją ciężarową. Najwięcej takich aut w segmencie premium sprzedało Volvo, które może pochwalić się wynikiem 1405 sztuk. Tym samym Volvo odnotowało wzrost sprzedaży o ponad 68% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Volvo wiele zawdzięcza bardzo pozytywnej kampanii reklamowej.
Okres przejściowy, w którym można było sprzedawać samochody z tzw. kratką był pozytywnym bodźcem dla całej branży motoryzacyjnej w Polsce. Nasza firma jako pierwsza ruszyła z kampanią zachęcającą do zakupu takich aut, kilka tygodni przed konkurencją. To posunięcie bardzo się opłaciło. Sprzedaliśmy najwięcej aut z homologacją ciężarową w całym segmencie premium. Porównując sprzedaż w pierwszym kwartale 2014 roku do tego samego okresu ubiegłego roku, nasz wzrost sprzedaży wyniósł ponad 68%. Cały rynek samochodowy w Polsce wzrósł o 29%, co oznacza, że nasza dynamika wzrostu była znacznie większa – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska.
Od 1 stycznia do 30 marca bieżącego roku zarejestrowano w Polsce łącznie 2166 aut marki Volvo. Dało to szwedzkiemu producentowi 14. lokatę najpopularniejszych marek samochodów w Polsce. Tylko czterech producentów w Polsce zarejestrowało więcej pojazdów z homologacja ciężarową i są to marki masowe.
Największym bestsellerem Volvo wśród modeli z homologacją ciężarową był model XC60 – 987 sztuk. 2. miejsce zajął XC70 – 114 sztuk. Kompaktowych V40 z kratką wyjechało na polskie drogi 109 sztuk i kolejnych 76 sztuk – V40 Cross Country. Powrót homologacji spowodował też wzrost zainteresowania najstarszym modelem w ofercie – czyli XC90. Sprzedano też 45 ciężarowych V60 i 12 sztuk V70.