Volvo C30 Electric - pełne ładowanie w 1,5 godz.
Wprawdzie Volvo C30 oficjalnie wyszło już z rynku, jednak szwedzki producent należący obecnie do chińskiego koncernu Geely nadal rozwija platformę C30 Electric. Volvo przygotowało zmodernizowaną wersję tego auta, które teraz będzie można ładować znacznie szybciej.
24.04.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wprawdzie Volvo C30 oficjalnie wyszło już z rynku, jednak szwedzki producent należący obecnie do chińskiego koncernu Geely nadal rozwija platformę C30 Electric. Volvo przygotowało zmodernizowaną wersję tego auta, które teraz będzie można ładować znacznie szybciej.
Zdaniem zdecydowanej większości szefów koncernów motoryzacyjnych, ekologów czy nawet polityków samochody o napędzie elektrycznym są niestety przyszłością motoryzacji. Próżno po raz kolejny dyskutować na ten temat. Pomijając niewielki zasięg, serwisowanie baterii i faktyczny aspekt ekologiczny, ogromnym problemem gniazdkowozów jest długi czas ładowania baterii.
Volvo postanowiło spróbować przygotować rozwiązanie przy okazji odświeżania floty C30 Electric, które latem tego roku zostaną przekazane europejskim klientom wynajmującym auta. Nowy model wyposażony jest w silnik elektryczny niemieckiego Siemensa, który daje nowe możliwości.
Jednostka ta produkuje maksymalnie 122 KM oraz 250 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu trzydrzwiowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,7 s oraz rozpędza się do prędkości maksymalnej 125 km/h. To wszystko przy realnym zasięgu oscylującym w granicach 120-150 km na pełnych bateriach.
Teraz najważniejsze. Volvo C30 Electric drugiej generacji wyposażone jest w wejście, dzięki któremu czas pełnego ładowania wynoszący wcześniej 8-10 godz. udało się skrócić do zaledwie 1,5 godz. Co więcej, w ciągu pierwszych 10 min ładowania auto zostanie zasilone energią wystarczającą na pokonanie 20 km. Nie wiadomo jednak, czy i kiedy tego typu gniazdo będzie można stosować w przydomowej stacji zasilania.
Źródło: WCF