Volkswageny I.D. będą mieć baterie z Polski. Produkcja startuje w 2019 roku

Droga do polskiego auta elektrycznego jeszcze długa, ale to nie znaczy, że nie możemy mieć udział w elektrycznej rewolucji. Z fabryki we Wrześni będzie wyjeżdżać Volkswagen e-Crafter na prąd. Również z Polski będą pochodzić baterie do aut z rodziny I.D.

Koncept I.D. pokazany w 2016 roku to zapowiedź ważnego modelu dla VW.
Koncept I.D. pokazany w 2016 roku to zapowiedź ważnego modelu dla VW.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/VW
Michał Zieliński

29.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Informacja to została podana na Twitterze przez oficjalne konto Gläserne Manufaktur, czyli fabryki, w której powstawał Volkswagen Phaeton. Wraz z zakończeniem produkcji modelu obiekt przekształcono na muzeum i od 2016 odwiedzający mogą zapoznać się z elektryczną przyszłością marki z Wolfsburga. W kwietniu 2017 roku w Gläserne Manufaktur rozpoczęto produkcję e-Golfa. Nic dziwnego, że to właśnie ten oddział Volkswagena poinformował o planach dotyczących produkcji pierwszego auta z rodziny I.D.

Zbudowany od podstaw elektryk Volkswagena ma pojawić się na drogach w 2020 roku, choć jego produkcja ruszy już w 2019 roku. Nie znane są szczegóły dotyczące auta. Mówi się, że wygląd nadwozia będzie przypominał koncept pokazany w 2016 roku. Pewne natomiast jest, że I.D. będzie bazował na płycie podłogowe MEB przygotowanej specjalnie pod auta elektryczne. Wiemy również, że baterie do samochodu dostarczy fabryka LG Chem spod Wrocławia.

Zgodnie z założeniami, podwrocławski obiekt ma móc produkować 100 tys. akumulatorów rocznie. To większa wydajność niż w przypadku "Gigafactory" Tesli. Fabryka w Kobierzycach to najdroższa inwestycja w Polsce w ostatnich latach. Docelowo pracę ma tam znaleźć 2500 osób. Budowa obiektu ma zostać zakończona jeszcze w 2018 roku.

Volkswagen I.D. to bardzo ważny model dla producenta. Zupełnie nowa rodzina aut ma pokazać, jak bardzo marce z Wolfsburga zależy na rozwoju elektryków. Hatchback na być współczesnym odpowiednikiem Garbusa czy pierwszego Golfa i w podobnym stylu stać się bestsellerem i symbolem.

Komentarze (19)