Volkswagen Tiguan prawie jak Touareg
Za nami polska prezentacja Volkswagena Tiguana. Samochód można kupić od niespełna 90 tysięcy złotych.
06.08.2011 | aktual.: 30.03.2023 13:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W okolicach pałacu w Mierzęcinie na Pojezierzu Drawskim przedstawiciele Kulczyk Tradex, generalnego importera marki VW w Polsce, zachwalali wszystkie walory małego SUV-a. Choć samochód zmienił się nieznacznie, to nie sposób odmówić mu subtelnej ewolucji, nadającej bez wątpienia temu autu zdecydowanie więcej charakteru.
Przede wszystkim nowy Tiguan stylistyką bardzo nawiązuje do większego Touarega. Przypomina po prostu jego zmniejszoną wersję. Całkowicie na nowo zaprojektowana została przednia część nadwozia. Tiguan może być zamawiany w wersji przeznaczonej przede wszystkim do poruszania się po utwardzonych drogach lub w wersji specjalnie dostosowanej do jazdy po bezdrożach. Obie te wersje małego SUV-a różnią się przednią częścią nadwozia: wersja Onroad ma kąt natarcia 18 stopni, natomiast Offroad występuje z kątem natarcia 28 stopni. Wariant Offroad po raz pierwszy, tak jak wcześniej wersja Onroad, jest dostępny z najdroższą odmianą wyposażenia. Specjalista od bezdroży w tej wersji nazywa się Track & Style (Onroad: Sport & Style).
Wraz ze zmianą modelu do oferty Tiguana włączonych zostało wiele nowych systemów wspierających kierowcę. Należą do nich: system rozpoznający zmęczenie kierowcy (seryjny w wersji Sport & Style oraz Track & Style), systemy świateł drogowych współpracujące z kamerami – Light Assist (światła H7) i Dynamic Light Assist (reflektory biksenonowe) oraz system ułatwiający utrzymanie toru jazdy Lane Assist. Nowością w Tiguanie jest także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS. W aucie całe menu komputera i komunikaty wyświetlacza są w języku polskim, co będzie teraz standardem w sprzedawanych w naszych salonach Volkswagenach.
Wszystkie silniki są czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Łącznie jest ich siedem. W gamie znajdują się cztery mocne silniki benzynowe (TSI o pojemności od 1,4 do 2,0 l) rozwijające moc między 122 KM a 210 KM. Spektrum mocy silników wysokoprężnych TDI sięga od 110 KM do 170 KM. Jako opcja dostępna jest 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG. Wszystkie Tiguany w wersji BlueMotion Technology posiadają systemy Start&Stop i rekuperacji energii.
Najtańszy Tiguan kosztuje 89 900 złotych. To wersja Trend & Fun z benzynowym silnikiem 1,4 TSI o mocy 122 KM. Najwięcej zapłacimy za dwulitrowego diesla 4motion Sport & Style z siedmiobiegową skrzynią DSG. To wydatek rzędu 128 500 złotych. Samochód już możemy zamawiać w salonach Volkswagena.