Volkswagen Golf VII - polski cennik
Wczoraj rozpoczęła się oficjalna przedsprzedaż nowego Volkswagena Golfa w naszym kraju. Siódma generacja auta jest już dostępna w salonach i co ciekawe, auto jest tańsze od swojego poprzednika. Ile trzeba zapłacić za nowy niemiecki kompakt?
18.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wczoraj rozpoczęła się oficjalna przedsprzedaż nowego Volkswagena Golfa w naszym kraju. Siódma generacja auta jest już dostępna w salonach i co ciekawe, auto jest tańsze od swojego poprzednika. Ile trzeba zapłacić za nowy niemiecki kompakt?
Podobnie jak poprzednik, nowy Golf dostępny jest w trzech liniach wyposażenia Trendline, Comfortline oraz topowa Highline. Do elementów wyposażenia podstawowego można zaliczyć siedem poduszek powietrznych, system kontroli stabilności, radio z 5-calowym ekranem dotykowym, klimatyzację Climatic, elektryczny hamulec postojowy czy system start&stop.
Za podstawowego Golfa Trendline z benzynowym silnikiem 1,2 TSI o mocy 85 KM trzeba w polskich salonach zapłacić 59 990 zł, czyli o 1000 zł mniej w porównaniu do poprzedniej generacji. W przypadku wersji pięciodrzwiowej, Volkswagen życzy sobie 1180 zł dopłaty. Lista dodatków jest dość długa, jednak ceny nie wydają się aż tak wysokie.
Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne kosztują 700 zł, panoramiczny szklany dach 3670 zł, aktywny tempomat z Front Assist 1970 zł, kamera cofania 900 zł, a złącze multimedialne 250 zł. Niestety nawigacja Discover Pro to już wydatek rzędu 8060 zł.
Podstawowy silnik 1,2 TSI nie jest dostępny z siedmiostopniową przekładnią DSG. Pojawia się ona w jego mocniejszej wersji produkującej 105 KM oraz w pozostałych jednostkach, czyli 1,4 TSI 122 KM i 140 KM, a także turbodieslach 1,6 TDI 105 KM i 2,0 TDI 150 KM. Silniki wysokoprężne zaczynają się od 74 090 zł, a każda jednostka poza 1,2 TSI i 1,6 TDI dostępna jest wyłącznie w wersjach wyposażenia Comfortline lub Highline.
Żeby stać się właścicielem topowego turbodiesla 2,0 TDI 150 KM, nawet z sześciobiegową manualną skrzynią, trzeba zapłacić już 91 490 zł za wersję Highline. Skrzynia DSG wymaga 7900 zł dopłaty.
Źródło: Volkswagen