Volkswagen Golf VII - pierwsze oficjalne informacje [wideo]

Choć o nowej generacji Volkswagena Golfa powiedziano już wiele, to dopiero teraz niemiecki koncern zdradził kilka oficjalnych informacji na temat siódmej generacji popularnego hatchbacka. W końcu jego premiera ma odbyć się już 4 września w Berlinie, a więc czasu już niewiele.

2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)
2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)
Arkadiusz Gabrysiak

22.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:49

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć o nowej generacji Volkswagena Golfa powiedziano już wiele, to dopiero teraz niemiecki koncern zdradził kilka oficjalnych informacji na temat siódmej generacji popularnego hatchbacka. W końcu jego premiera ma odbyć się już 4 września w Berlinie, a więc czasu już niewiele.

Po berlińskiej premierze samochód pojawi się także na salonie samochodowym w Paryżu, gdzie najprawdopodobniej dołączy do niego także wersja GTI. Ta ostatnia została przyłapana ostatnio podczas testów, z których pochodzą dołączone zdjęcia szpiegowskie i materiał wideo. Najnowszego Golfa możemy się spodziewać w salonach już w listopadzie.

Jak wiadomo było już wcześniej, Golf VII powstał na płycie podłogowej MQB, która jest także bazą dla nowego Audi A3 i Seata Leona. VW Golf VII jest nieco większy od szóstej generacji. Mierzy 4255 mm długości, 1799 mm szerokości i 1452 mm wysokości. Jest więc o 56 mm dłuższy, o 13 mm szerszy i o 28 mm niższy od obecnego w ofercie modelu. Rozstaw osi także zwiększono o 59 mm.

2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)
2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)

Dzięki nieco większym gabarytom zewnętrznym także w środku przybyło trochę miejsca. Pasażerowie będą więc podróżować w jeszcze bardziej komfortowych warunkach. Bagażnik także urósł - 30 dodatkowych l przyda się podróżującym, którzy teraz będą mieli do dyspozycji aż 380 l.

Mimo że nowa generacja Golfa urosła w stosunku do poprzednika, to dzięki zastosowaniu lżejszych materiałów masę udało się obniżyć o 100 kg. Bazowy model waży bowiem jedynie 1050 kg. Przekłada się to bezpośrednio na zużycie paliwa - Volkswagen twierdzi, że biorąc pod uwagę całą gamę silnikową siódmej generacji Golfa, udało się obniżyć zużycie paliwa o średnio 13,9%.

Niestety niemiecki producent nie ujawnił jeszcze całej gamy silnikowej, jednak wiemy, że pod maskę Golfa trafią nowe, 3- i 4-cylindrowe silniki TDI. Potwierdzone zostały także dwie jednostki benzynowe: 1,2-litrowy silnik TSI oraz 1,4-litrowy, turbodoładowany motor benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i systemem dezaktywacji cylindrów, generujący 140 KM. Połączony z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową, ma zużywać jedynie 4,8 l benzyny na każde przejechane 100 km.

2013 VW Golf VII GTI (fot. Carscoop)
2013 VW Golf VII GTI (fot. Carscoop)

Według zachodnich źródeł salon samochodowy w Paryżu będzie także areną premiery Volkswagena Golfa VII w odmianie GTI, którego źródłem napędu ma być 2,0-litrowa, turbodoładowana jednostka benzynowa o mocy 225 KM. Ta informacja nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona przez Volkswagena.

2014 Volkswagen Golf GTI Mk7

  • Slider item
  • 2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)
  • Slider item
  • 2013 VW Golf VII GTI (fot. Carscoop)
  • Slider item
  • Slider item
  • 2013 VW Golf VII (fot. Carscoop)
[1/7]

Źródło: Carscoop

Komentarze (0)