Volkswagen Golf R Cabriolet przyłapany bez żadnego kamuflażu
Choć wielkimi krokami zbliża się premiera Volkswagena Golfa siódmej generacji, to Volkswagen jeszcze oficjalnie nie zaprezentował wszystkich asów generacji numer VI. Mowa oczywiście o wisience na torcie - modelu Golf R Cabriolet, który ostatnio został przyłapany bez żadnego kamuflażu.
24.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć wielkimi krokami zbliża się premiera Volkswagena Golfa siódmej generacji, to Volkswagen jeszcze oficjalnie nie zaprezentował wszystkich asów generacji numer VI. Mowa oczywiście o wisience na torcie - modelu Golf R Cabriolet, który ostatnio został przyłapany bez żadnego kamuflażu.
Pod koniec maja oficjalnie poznaliśmy Volkswagena Golfa GTI Cabriolet, a więc mamy już pewne wyobrażenie na temat popularnego i mocnego hatchbacka w wersji z otwartym nadwoziem i miękkim, składanym dachem. Co więcej, dołączone zdjęcia szpiegowskie potwierdzają, że pojazd wygląda praktycznie identycznie jak zaprezentowany rok temu model studyjny.
W wersji produkcyjnej możemy jednak dostrzec dodatkowo subtelny spoiler tylny i nieco inne umiejscowienie końcówek wydechu.Wygląda więc na to, że poza tymi drobnymi zmianami, niemiecki producent pozostał wierny konceptowi sprzed roku.
Aż dziwne, że Volkswagen zdecydował się wypuścić tak przygotowany egzemplarz na ulice. Nawet dla niezorientowanych w temacie rozpoznanie tego modelu nie stanowiło problemu, gdyż zarówno z przodu, jak i z tyłu dostrzeżemy oznaczenia R oraz charakterystyczne felgi aluminiowe znane z Golfa R w wersji hatchback.
Golf R Cabriolet najprawdopodobniej zostanie wyposażony w układ napędowy zapożyczony od modelu z zamkniętym nadwoziem. Przypomnijmy, że jest to 2,0-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy generujący 270 KM i 350 Nm momentu obrotowego, który przekazuje moc na wszystkie 4 koła. Dzięki temu kierowca podróżując z wiatrem we włosach i z uśmiechem na twarzy wciskając pedał gazu do podłogi powinien osiągnąć pierwsze 100 km/h w około 6 sek.
Źródło: Carscoop