Volkswagen Golf GTE – hybrydowe GTI
Kilka dni temu do sprzedaży wszedł całkowicie elektryczny e-Golf, a Volkswagen już zaprezentował usportowioną wersje hybrydową o nazwie GTE, która uzupełni linię modeli GTI i GTD.
21.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód napędzany jest hybrydowym źródłem napędu składającym się z 1,4-litrowej, turbodoładowanej jednostki TSI (150 KM) oraz z silnika elektrycznego (102 KM) połączonego z zestawem akumulatorów (8,8 kWh). Łączna moc hybrydowego układu została oszacowana na 204 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu samochód przyśpiesza do pierwszych 100 km/h w 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h.
Co ciekawe, Golf GTE z naładowanymi akumulatorami może przejechać maksymalnie 50 km w trybie elektrycznym, a łączny zasięg z pełnym bakiem paliwa oszacowano na około 930 km. Inżynierowie Volkswagen skrzętnie obliczyli, że średnie spalanie benzyny wynosi jedynie 1,8 litra na 100 km, a akumulatory samochodu będzie można naładować ze zwykłego gniazdka w 3,5 godziny.
Pod względem stylistycznym Golf GTE jest nieco zadziorniejszą wersją e-Golfa. Z przodu dostrzeżemy lekko zmodyfikowany zderzak przedni, a z tyłu niewielki spojler dachowy. We wnętrzu nie zabrakło charakterystycznego wzoru kratownicy na fotelach znanego z modelu GTI. W przypadku hybrydowego GTE mamy jednak do czynienia z niebieskimi akcentami w środku pojazdu.
Volkswagen Golf GTE zostanie zaprezentowany na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie.