Volkswagen Golf BlueMotion - 3,2 l na setkę [Paryż 2012]
Volkswagen śmiało poczyna sobie z nowym Golfem. Nie dość, że ledwo co poznaliśmy oficjalne zdjęcia auta, to podczas jego oficjalnego debiutu na targach w Paryżu zaprezentowane zostaną także studyjne wersje GTI oraz BlueMotion. Ta druga naprawdę zaskakuje.
27.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen śmiało poczyna sobie z nowym Golfem. Nie dość, że ledwo co poznaliśmy oficjalne zdjęcia auta, to podczas jego oficjalnego debiutu na targach w Paryżu zaprezentowane zostaną także studyjne wersje GTI oraz BlueMotion. Ta druga naprawdę zaskakuje.
Ekologiczne samochody są na ogół nudne i nikt temu nie zaprzeczy, tak samo jest z nowym Golfem BlueMotion. Jednak tutaj nie chodzi o emocje, a zminimalizowanie kosztów eksploatacji poprzez możliwie jak najmniejsze zużycie paliwa.
Nowy Golf BlueMotion przeszedł taki sam zabieg jak poprzednik. Auto zostało obniżone o 15 mm, zamontowano w nim zderzaki pozwalające na lepszy opływ powietrza wokół nadwozia oraz 15 lub 16-calowe felgi z oponami o zmniejszonych oporach toczenia.
W połączeniu z silnikiem 1,6 TDI o mocy 110 KM i 250 Nm momentu obrotowego oraz manualnej, co ciekawe tylko pięciostopniowej skrzyni biegów z wydłużonymi przełożeniami, udało się osiągnąć spalanie na poziomie 3,2 l oleju napędowego na 100 km. W stosunku do poprzednika to poprawa o 15%, podobnie jest z emisją CO2. Teraz podczas jazdy auto emituje średnio 85 g CO2 na każdy przejechany kilometr.
Oczywiście sporą zasługę ma w tym także system Start-Stop, który jest standardowym wyposażeniem wszystkich Golfów. W połączeniu z 50-litrowym bakiem takie spalanie daje teoretyczny zasięg 1562 km, czyli niemal dokładnie tyle, ile wynosi odległość pomiędzy naszym redakcyjnym parkingiem, a Paryżem, gdzie nowy Golf BlueMotion zostanie zaprezentowany jako koncept.
Niestety nie znamy jeszcze szczegółowych danych technicznych modelu, wiemy na pewno, że 110-konny motor 1,6 TDI przy tak niskim spalaniu pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej 202 km/h. Nie wiadomo jednak ile zajmuje autu sprint do pierwszej setki.
W oficjalnej informacji prasowej Volkswagena znaleźć można ciekawą myśl - jeśli autu ma ponad 1500 km zasięgu to przeciętny kierowca pokonujący rocznie około 15 000 km, tylko 10 razy będzie musiał odwiedzać stację benzynową. Warto wiedzieć jeszcze jedną rzecz, nowy Golf BlueMotion dostępny będzie w wersjach wyposażenia Comfortline oraz Trendline, a nie jak poprzednicy po prostu jako BlueMotion.
Źródło: Volkswagen