Volkswagen e‑Golf wjeżdża do salonów
Na ubiegłorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie Volkswagen pokazał między innymi elektryczny wariant Golfa, któremu nadano oznaczenie e-Golf. Model ten właśnie wchodzi do sprzedaży w Niemczech.
17.02.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samochód nie różni się zbytnio od standardowej wersji Golfa VII generacji. Ma delikatnie przestylizowany pas przedni, dzięki czemu współczynnik oporu powietrza e-Golfa wynosi Cw=0,281. Znakiem rozpoznawczym tego modelu są w pełni LED-owe reflektory oraz aerodynamiczne felgi aluminiowe Astana.
Źródłem napędu jest oczywiście elektryczny motor, który generuje 115 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu e-Golf osiąga pierwsze 60 km/h w 4,2 s, a 100 km/h kierowca zobaczy na prędkościomierzu po 10,4 s. Zestaw w pełni naładowanych akumulatorów pozwoli przejechać e-Golfem około 130-190 km (w zależności od warunków i stylu jazdy). Niestety, niemiecki producent nie zdradził jeszcze, ile potrwa ładowanie akumulatorów.
Specjaliści z Volkswagena obliczyli za to, że koszt przejechania 100 km e-Golfem w Niemczech to 3,28 euro, a więc prawie 14 zł. Niestety, żeby cieszyć się elektrycznymi oszczędnościami, trzeba sporo wyłożyć na wstępie. Ceny e-Golfa w niemieckich salonach startują od 34 900 euro, co w przeliczeniu daje około 145 000 zł. Gwarancja na akumulatory e-Golfa wynosi 8 lat lub 160 000 km.