Volkswagen e‑Golf i e‑up! we Frankfurcie [Frankfurt 2013]
Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że Volkswagen przygotowywał się do wypuszczenia na rynek elektrycznej wersji modelu up!. Auto zobaczymy już na wrześniowych targach we Frankfurcie, a obok niego także większego o dwa segmenty brata.
27.08.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, że Volkswagen przygotowywał się do wypuszczenia na rynek elektrycznej wersji modelu up!. Auto zobaczymy już na wrześniowych targach we Frankfurcie, a obok niego także większego o dwa segmenty brata.
Już za nieco ponad dwa tygodnie otworzą się wrota tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Poza najmocniejszą dotychczas wersją seryjną Volkswagena Golfa, czyli nowego modelu R, producent z Wolfsburga pokaże m.in. dwa elektryki.
Będą nimi Volkswagen e-Golf oraz e-up!. Zacznijmy od większego brata, czyli Golfa. Auto ma być napędzane jednostką elektryczną o mocy 115 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego. Silnik ten powinien zapewnić sprint od 0 do 100 km/h w 10,4 s oraz prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 140 km/h.
Czteromiejscowy up! ma silnik o mocy 82 KM i 210 Nm. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 12,4 s, a auto przyspiesza do osiągnięcia 130 km/h. Volkswagen wyliczył, że w Niemczech przejechanie 100 km modelem up! kosztuje 3,02 euro, podczas gdy Golfem taki sam dystans pokonamy za 3,3 euro - swoją drogą wcale nie tak mało.
Najważniejszy jest jednak zasięg. Volkswagen e-up! po pełnym naładowaniu baterii przejedzie 160 km, a e-Golf 190 km. Poczekajmy dekadę, dopiero wtedy auta z silnikiem elektrycznym staną się na tyle uniwersalne, że będą służyły nam na co dzień.
[aktualizacja 14 września]
Zgodnie z zapowiedziami na targach we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował oficjalnie nowego Golfa VII generacji w wersji z napędem elektrycznym. Co ciekawe, na żywo auto prezentuje się znacznie lepiej niż na zdjęciach koncernowych dostarczonych wcześniej przez niemieckiego producenta.
Potwierdzono także dane techniczne modelu. 113-konny silnik elektryczny sprawia, że kompaktowy hatchback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,4 s oraz rozpędza się maksymalnie do prędkości 140 km/h, podczas gdy zasięg auta wynosi 190 km.
Źródło: Carscoops