Volkswagen Caddy i Passat Alltrack - nowa rodzina Alltracków się powiększa

Niedługo po premierze Golfa Alltrack Volkswagen zamierza podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentować dwa kolejne auta z rodziny uzdolnionych terenowo. Będą to Passat i Caddy Alltrack.

Volkswagen Caddy i Passat Alltrack - nowa rodzina Alltracków się powiększa
Marcin Łobodziński

14.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jak wiadomo, popularność samochodów uterenowionych stale rośnie i dlatego nie słabnie konkurencja dla takich aut. Volkswagen nie zainwestowałby w Passata Alltrack, gdyby poprzednia generacja nie cieszyła się oczekiwanym popytem. Również Caddy w wersji off-roadowej nie jest żadną nowością, a jednak następca Cross Caddy nosi teraz nazwę Caddy Alltrack, by było spójnie ze wszystkimi modelami niemieckiego producenta.

Volkswagen Passat Alltrack

Obraz

Zmiany jakie poczyniono w Passacie Alltrack w stosunku do zwykłej wersji to oczywiście elementy z tworzyw nielakierowanych i lakierowanych srebrnym kolorem na zmodyfikowanych zderzakach oraz osłony podwozia i nadwozia. Prześwit wynosi 174 mm, a napęd na cztery koła jest seryjny. 4MOTION to oczywiście rozwiązanie ze sprzęgłem wielopłytkowym Haldex dołączającym na żądanie tylną oś. Opcjonalnie, a w najmocniejszym dieslu seryjnie montowany jest układ XDS+ dla obu osi. Jest to elektroniczna szpera zastępująca tradycyjne mechanizmy różnicowe o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Samochód wyposażono również w tryb Off-Road angażujący wszystkie elementy układu napędowego w walkę o przyczepność, a tym samym trakcję i mobilność. System multimedialny wzbogacono od dodatkowe funkcje i informacje związane z jazdą po bezdrożach.

Obraz

Volkswagen Passat Alltrack będzie wyposażony w silniki benzynowe i diesle – wszystkie o pojemności 2,0 litra. Najmocniejszym źródłem napędu będzie motor TDI Biturbo o mocy 240 KM i momencie obrotowym o wartości 500 Nm. Tylko najsłabszy, 150-konny diesel będzie łączony z 6-stopniową przekładnią manualną, natomiast pozostałe tylko z automatem DSG.

Volkswagen Caddy Alltrack

Kolejnym członkiem uterenowionej rodziny jest produkowany w Polsce Caddy. Jednak w odróżnieniu od Passata czy Golfa, Caddy będzie miał napęd 4MOTION w opcji. Standardem będą jednak tak jak we wszystkich autach Alltrack zmodyfikowane zderzaki i osłony. Caddy Alltrack będzie dostępne zarówno w wersji osobowej jak i użytkowej, choć trudno oprzeć się wrażeniu, że w tym pierwszym przypadku to nic innego jak pakiet stylistyczny mający przede wszystkim poprawić wygląd samochodu i podnieść jego cenę. Poza elementami zewnętrznymi nie zabraknie też bogatego wyposażenia wnętrza jak skórzana tapicerka, elementy chromowane, wstawki z aluminium, specjalne panele dekoracyjne i dywaniki – większość to opcje, bo Caddy Alltrack nie będzie jak w przypadku Golfa czy Passata jedną z najbogatszych wersji w cenniku. Wyposażenie seryjne obejmuje m. in. system ułatwiający ruszanie na wzniesienie, co w trudniejszym terenie jest funkcją bardzo przydatną.

Obraz

Silniki jakie trafią pod maskę Caddy Alltracka to diesle o mocy od 75 do 150 KM oraz benzynowe TSI o mocy od 84 do 125 KM. Ponadto w ofercie znajdzie się silnik 1.4 TGI zasilany gazem ziemnym. Jednostki napędowe będą współpracowały zarówno z przekładniami manualnymi jak i automatycznymi.

Komentarze (1)