Volkswagen Amarok Canyon – pomarańczowy szpaner
Seryjna wersja Volkswagena Amaroka w odmianie Canyon zadebiutowała na targach samochodów użytkowych w Hanowerze.
21.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen zaprezentował prototyp Amaroka Canyon w marcu, na salonie samochodowym w Genewie. Pojazd przypadł do gustu widzom i trafi do sprzedaży. Model produkcyjny został pokazany na IAA Hanower 2012.
Canyon bazuje na odmianie Trendline (plasującej się pomiędzy Basic a Highline), dostępnej tylko w nadwoziu z podwójną kabiną. Grupą docelową mają być m.in. fani sportów ekstremalnych, w tym freestyle'u kajakowego. Volkswagen starał się, żeby specjalny Amarok nie wyglądał jak zwykły wół roboczy.
Pick-up rzuca się w oczy przede wszystkim z powodu pomarańczowego lakieru Copper Orange. Poza nim będą dostępne jeszcze inne barwy: srebrna (Reflex Silver), szara (Natural Grey) i beżowa (Sand Beige). Niemiecki producent promuje jednak miedziany kolor, ponieważ jest najbardziej atrakcyjny i przykuwający uwagę.
Z pomarańczową karoserią kontrastują czarne dodatki, w tym wnęki błotników, dodatkowe progi, tylny zderzak, orurowanie paki i osłona przestrzeni ładunkowej. Przyciemnione zostały też tylne lampy.
Volkswagen Amarok Canyon został wyposażony w 17-calowe felgi o nazwie Roca z oponami w rozmiarze 245/70. W opcji dostępne będą obręcze o rozmiar większe. Dodatkowym wyposażeniem będą również cztery reflektory montowane na dachu. W środku znajdziemy biało-szarą tapicerkę. Obręcze wokół nawiewów i przeszycia są pomarańczowe.
Volkswagen Amarok Canyon będzie dostępny z silnikami 2,0 TDI i BiTDI o mocach odpowiednio 122 i 180 KM, a także napędem 4MOTION. Dodatkowo będzie można zamówić blokadę tylnej osi.
Samochód trafi do sprzedaży w Europie na początku 2013 r.