Używany Peugeot 4008 w pigułce
Peugeot 4008 jest jedną z trzech odmian znanego, japońskiego Mitsubishi ASX, która powstała równolegle z Citroenem C4 Aircross. Czy jest jakiś racjonalny powód, aby kupić ten rzadko spotykany samochód?
20.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 10:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2012-2015
Ceny rynkowe: ok. 40 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: crossover
Pojemność bagażnika: 442 l
Popularne silniki Diesla:
- 1.6 HDI (115 KM)
- 1.8 HDI (150 KM)
Historia i sytuacja rynkowa tego niepopularnego modelu bazującego na Mitsubishi ASX jest nieco inna niż jego francuskiego kuzyna C4 Aircross. Samochód produkowano co prawda w tej samej, japońskiej fabryce w Okazaki, ale był przeznaczony główne na rynek azjatycki i australijski. W Europie sprzedawał się wyjątkowo słabo, dlatego wycofano go w 2015 roku, choć subiektywnie można uznać jego stylistykę za najciekawszą z całej trójki.
Peugeot mógł być wyposażony w silnik benzynowy, lecz klienci zamawiali niemal wyłącznie diesle 1.6 HDI oraz 1.8 HDI. Pierwszy francuskiego pochodzenia, drugi japońskiego - od Mitsubishi. Większość klientów wybierała ten pierwszy, co zresztą polecamy, bo motor 1.6 HDI to jedyny argument przemawiający za tym samochodem.
Mała popularność modelu może sprawiać dodatkowe problemy podczas eksploatacji, których nie znają właściciele Mitsubishi ASX i są znacznie mniejsze dla użytkowników Citroena C4 Aircross. Choć z częściami eksploatacyjnymi nie ma kłopotu, o tyle elementy nadwozia są trudno dostępne, a te specyficzne dla Peugeota praktycznie nie istnieją na rynku wtórnym. Przy kolizji może być trudno naprawić auto tanim kosztem.
W Polsce można kupić jedynie pojedyncze sztuki Peugeota 4008. W chwili pisania artykułu znaleźliśmy dwa egzemplarze na popularnym serwisie ogłoszeniowym - oba wyposażone w diesla 1.8 HDI i napęd 4x4. Sporo jest tych aut w Niemczech. Na jednego Peugeota przypadają tam dwa Citroeny, na które z kolei przypadają dwa Mitsubishi ASX.
Typowe usterki:
- Sterowniki silników – pomaga wymiana oprogramowania
- Filtry DPF w dieslu 1.8 HDI (w rzeczywistości to konstrukcja DID Mitsubishi)
- Układ wtryskowy i turbosprężarka - w dieslu 1.6 HDI (głównie wynik zaniedbania lub zużycia)
- Delikatny lakier
- Punktowa korozja w miejscu odpryśnięcia lakieru
Czego szukać:
Najlepiej z silnikiem 1.6 HDI, który zużywa najmniej paliwa i będzie najtańszy w naprawach. Polecamy rzecz jasna wersję benzynową, ale jej znalezienie w Polsce graniczy z cudem.
Można odradzać wersję 1.8 HDI, która nie jest zła. Po prostu istnieje wyższe ryzyko poniesienia wysokich kosztów potencjalnych napraw, a nawet serwisu. Ponadto to właśnie z tym motorem konfigurowano napęd 4WD. Dlatego chcąc kupić Mitsubishi ASX z napędem na cztery i mocnym silnikiem diesla, wyglądającego zupełnie inaczej, Peugeot 4008 jest najlepszym wyborem.
Czego unikać:
Egzemplarzy z uszkodzonym nadwoziem