Samochody używaneRenaultUżywane Renault Clio III w pigułce

Używane Renault Clio III w pigułce

Trzecia generacja Renault Clio w stosunku do poprzednika zyskała na wyglądzie i funkcjonalności, a przy tym jeszcze lepiej wypada pod względem niezawodności. Auto produkowane w latach 2005-2012 jest mocnym konkurentem modeli japońskich i niemieckich, a przy tym nie kosztuje dużo.

Renault Clio III to francuz, ale bardzo solidny
Renault Clio III to francuz, ale bardzo solidny
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Renault
Marcin Łobodziński

19.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 10:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Roczniki: 2005-2012 (facelifting 2009)

Ceny rynkowe: 7000-30 000 zł

Awaryjność: przeciętna

Koszty eksploatacji: niskie

Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d, kombi

Pojemność bagażnika: hatchback - 288 l; kombi - 439 l

Popularne silniki benzynowe:

  • 1.2 16V (65-78 KM)
  • 1.4 16V (98 KM)
  • 1.2 TCe (101 KM)
  • 1.6 16V (110 KM)

Popularne silniki Diesla:

  • 1.5 dCi (68-106 KM)

Wersje sportowe: Clio RS (197-201 KM), RS Gordini (203 KM)

Renault Clio III po liftingu
Renault Clio III po liftingu© fot. mat. prasowe / Renault

Auto wygląda nowocześnie, a konstrukcja nadwozia pozwoliła uzyskać pięciogwiazdkowy wynik w testach zderzeniowych. Clio III oferuje sporo przestrzeni dla pasażerów i współczesny, dobrze wykonany, choć zwykle szary i smutny kokpit. Wiele aut jest wyposażonych w klimatyzację, poduszki powietrzne i system ABS.

Renault Clio III jest uznawany za samochód przeciętnie awaryjny, ale trwały. Nie ma problemów z korozją, a najwięcej kłopotów użytkownikom sprawia układ elektryczny. Prosta konstrukcja zawieszenia jest tania w naprawach, które trzeba przeprowadzać stosunkowo często.

Po wybraniu odpowiedniego silnika można przyjąć, że mamy do czynienia z pewniakiem. Najlepsze są silniki benzynowe 1.2 i 1.4, natomiast motor 1.6, często parowany z automatyczną skrzynią biegów, miewa problemy ze zmiennymi fazami rozrządu.

Popularne diesle 1.5 dCi borykają się z awariami z układu wtryskowego (pierwsze lata produkcji) oraz panewek (wszystkie). Antidotum na tę druga dolegliwość jest częsta wymiana oleju silnikowego, co około 10-15 tys. km. Zaletą słabszych wersji jest brak koła dwumasowego. Diesle odwdzięczają się bardzo niskim zużyciem paliwa i niezłą dynamiką.

Wnętrze Renault Clio przed liftingiem
Wnętrze Renault Clio przed liftingiem© fot. mat. prasowe / Renault

Typowe usterki Renault Clio III:

  • szwankująca elektryka i sterowanie przyrządami, m. in. przepalające się żarówki, sondy lambda, wyświetlacze, centralny zamek, przełączniki pod kierownicą
  • pękający lub łuszczący się lakier
  • parujące reflektory
  • awarie kompresorów klimatyzacji
  • awarie cewek zapłonowych w silnikach benzynowych
  • awarie sterowania zmiennymi fazami rozrządu w silniki 1.6 16V
  • zacierające się panewki korbowodowe w silniki 1.5 dCi
  • awarie wtryskiwaczy w silniku 1.5 dCi
  • głośna praca zawieszenia

Czego szukać?

Samochodów z silnikami benzynowymi 1.2 i 1.4 lub z dieslem o niedużym przebiegu. Warto rozważyć zakup kombi grandtour oraz wersji z silnikiem 1.2 TCe. Sportowego modelu RS.

Czego unikać?

Samochodów poflotowych z dieslami

Komentarze (0)