Unijne ograniczenia mocy
Francja jest, jak na razie, jedynym krajem, w którym obowiązuje ograniczenie mocy motocykli do 100 koni mechanicznych. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Komisja Europejska będzie debatowała nad wprowadzeniem podobnego ograniczenia na terenie całej Unii Europejskiej.
02.04.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:24
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Francja jest, jak na razie, jedynym krajem, w którym obowiązuje ograniczenie mocy motocykli do 100 koni mechanicznych. W ciągu kilku najbliższych miesięcy Komisja Europejska będzie debatowała nad wprowadzeniem podobnego ograniczenia na terenie całej Unii Europejskiej.
Unijni włodarze planują takie ograniczenie mimo braku wyraźnego powiązania między wysoką mocą a prawdopodobieństwem wypadku. Jak na razie nie istnieją żadne badania, czy też statystyki potwierdzające fakt, iż maszyny o dużej mocy częściej uczestniczą w wypadkach drogowych.
Wprowadzenie tego przepisu zapewne wywoła wiele sprzeciwów nie tylko ze strony samych użytkowników i pasjonatów motocykli, ale także producentów.
Inna próbą poprawienia bezpieczeństwa motocyklistów, są prace nad wprowadzeniem obowiązkowego systemu ABS w każdym nowym motocyklu sprzedawanym na terenie UE.
Co powstanie z pomysłów, które rodzą się w głowach europarlamentarzystów? Czy zostaną one wprowadzone w życie? Część z nich zapewne okaże się jedynie sensacją mająca związek z nadchodzącym sezonem, bo przecież motocykle to aktualnie "chodliwy" temat, a wedle starej zasady "nie ważne jak, ważne żeby o nas mówili"...
Źródło: TwoWheelsBlog