Tylko 25 sztuk – Roush Mustang GT Stage 3 Hyper-Series (2011)
Tuner Forda – firma Roush Performance – wprowadza na rynek ograniczoną do 25 egzemplarzy specjalną serię Mustanga GT. Dzięki doładowaniu wóz ma moc 540 KM.
27.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Tuner Forda – firma Roush Performance – wprowadza na rynek ograniczoną do 25 egzemplarzy specjalną serię Mustanga GT. Dzięki doładowaniu wóz ma moc 540 KM.
W obecnej formie z nowoczesnym silnikiem Mustang GT pojawił się w sprzedaży w 2010 roku. Pod maską zmodernizowanego samochodu zamiast 4,6-litrowego silnika wstawiono 5-litrową V8 bez doładowania o mocy 418 KM. Maksymalna liczba koni mechanicznych pojawia się przy 6500 obr./min. Auto ma moment obrotowy o wartości 529 Nm przy 4250 obr./min.
Lżejszy o 100 kg (waga to 1657 kg), niż podaje amerykański katalog, samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,70 s. To o 0,40 s gorzej od Challengera SRT8 392, ale o 0,30 s lepiej od Camaro SS. Prędkość maksymalna to równe 250 km/h.
Roush jest jednym z pierwszych tunerów, który zastosował doładowanie w „Kojocie” (Coyote to nazwa silnika). Mechanicy użyli 2,3-litrowej sprężarki typu Roots przygotowanej przez specjalistę w tej dziedzinie – firmę Eaton.
Doładowanie powiększyło moc silnika do 540 KM (czyli blisko wersji Shelby GT500), a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 630 Nm. Nie znamy osiągów przerobionego Forda, ale na pewno są bardzo dobre. Niezłe są też seryjne hamulce, które zatrzymują Mustanga jadącego 100 km/h po 36,9 m.
Tuner wymienił też części zawieszenia, co sprawia, że samochód jest niższy o około 25 mm. Nie wiemy szczegółowo, co zostało wymienione.
Prawdopodobnie każdy z 25 egzemplarzy Rousha będzie inny, bo tuner oferuje aż 288 różnych grafik i farb.
Tuner daje gwarancję na 3 lata lub 36 000 mil (ok. 58 000 km) na cały samochód. Wóz jest dostępny na razie tylko z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Doładowanie: Kompresor Eaton TVS
- Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 109,07 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1657 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,96 kg/KM)
- Długość: 4778 mm
- Szerokość: 1877 mm
- Wysokość: 1392 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside7229/block
Źródło: autoblog