Tylko 25 sztuk – Roush Mustang GT Stage 3 Hyper-Series (2011)

Tuner Forda – firma Roush Performance – wprowadza na rynek ograniczoną do 25 egzemplarzy specjalną serię Mustanga GT. Dzięki doładowaniu wóz ma moc 540 KM.

Tylko 25 sztuk – Roush Mustang GT Stage 3 Hyper-Series (2011)
Olgierd Lachowski

27.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Tuner Forda – firma Roush Performance – wprowadza na rynek ograniczoną do 25 egzemplarzy specjalną serię Mustanga GT. Dzięki doładowaniu wóz ma moc 540 KM.

W obecnej formie z nowoczesnym silnikiem Mustang GT pojawił się w sprzedaży w 2010 roku. Pod maską zmodernizowanego samochodu zamiast 4,6-litrowego silnika wstawiono 5-litrową V8 bez doładowania o mocy 418 KM. Maksymalna liczba koni mechanicznych pojawia się przy 6500 obr./min. Auto ma moment obrotowy o wartości 529 Nm przy 4250 obr./min.

Obraz

Lżejszy o 100 kg (waga to 1657 kg), niż podaje amerykański katalog, samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,70 s. To o 0,40 s gorzej od Challengera SRT8 392, ale o 0,30 s lepiej od Camaro SS. Prędkość maksymalna to równe 250 km/h.

Roush jest jednym z pierwszych tunerów, który zastosował doładowanie w „Kojocie” (Coyote to nazwa silnika). Mechanicy użyli 2,3-litrowej sprężarki typu Roots przygotowanej przez specjalistę w tej dziedzinie – firmę Eaton.

Obraz

Doładowanie powiększyło moc silnika do 540 KM (czyli blisko wersji Shelby GT500), a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 630 Nm. Nie znamy osiągów przerobionego Forda, ale na pewno są bardzo dobre. Niezłe są też seryjne hamulce, które zatrzymują Mustanga jadącego 100 km/h po 36,9 m.

Tuner wymienił też części zawieszenia, co sprawia, że samochód jest niższy o około 25 mm. Nie wiemy szczegółowo, co zostało wymienione.

Prawdopodobnie każdy z 25 egzemplarzy Rousha będzie inny, bo tuner oferuje aż 288 różnych grafik i farb.

Obraz

Tuner daje gwarancję na 3 lata lub 36 000 mil (ok. 58 000 km) na cały samochód. Wóz jest dostępny na razie tylko z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: Kompresor Eaton TVS
  • Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 109,07 KM/l (seryjny – 84,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 630 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 336 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1657 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,96 kg/KM)
  • Długość: 4778 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Wysokość: 1392 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2720 mmblock position=\inside7229/block

Źródło: autoblog

Komentarze (0)