Tydzień w motorsporcie #4

O okresie pomiędzy świętami Bożego Narodzenia a Sylwestrem niewiele działo się w świecie motoryzacji, a jeszcze mniej w motorsporcie. Jest to jednak czas ostatnich przygotowań do Rajdu Dakar i dziś właśnie o tym możecie przeczytać w naszym podsumowaniu.

Tydzień w motorsporcie #4
Marcin Łobodziński

02.01.2017 | aktual.: 20.10.2022 20:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wystartował oficjalnie Rajd Dakar 2017. Na pustynię Ameryki Południowej wyjechało 144 motocykli, 87 samochodów, 8 pojazdów klasy UTV, 50 ciężarówek i 37 quadów.

Rajd rozpoczął się dziś, 2 stycznia w Asunción i kończy 14 stycznia w Buenos Aires. Trasa biegnie przez Paragwaj, Argentynę i Boliwię, mierzy 8818 km, z czego 4089 km to odcinki specjalne. Załogi ciężarówek będą rywalizować na dystansie 3914 km oesowych. Najdłuższy oes na etapie Oruro - La Paz mierzy 527 km. Etapy La Paz - Uyuni i Uyuni - Salta stanowią maraton bez serwisu.

Trasa Rajdu Dakar 2017

Dzień

Etap

Długość etapu 

(odcinka 

specjalnego)

 

 

Ciężarówki

 

2.1Asunción - Resistencia

454 km

(39 km)

454 km 

(39 km)

3.1Resistencia - San Miguel de Tucumán 

803 km

(275 km) 

812 km

(284 km)

4.1 San Miguel de Tucumán - San Salvador de Jujuy

780 km

(364 km) 

757 km

(199 km)

5.1San Salvador de Jujuy - Tupiza

521 km

(416 km)

521 km

(416 km)

6.1Tupiza - Oruro

692 km

(447 km)

683 km

(438 km)

7.1Oruro - La Paz

786 km

(527 km)

772 km

(513 km)

8.1Przerwa
9.1La Paz - Uyuni 

622 km

(322 km)

622 km

(322 km)

10.1Uyuni - Salta

892 km

(492 km)

892 km

(492 km)

11.1Salta - Chilecito

977 km

(406 km)

977 km

(406 km)

12.1Chilecito - San Juan

751 km

(449 km)

751 km

(449 km)

13.1San Juan - Río Cuarto 

 754 km

(288 km) 

759 km

(292 km)

14.1Río Cuarto - Buenos Aires

 786 km

(64 km)

 786 km

(64 km)

W tym roku stawka polskich zawodników nie jest tak duża jak w ostatnich latach. Na motocyklach pojadą Kuba Piątek, Adam Tomiczek, Maciej Berdysz i Paweł Stasiaczek. Quady dosiądą Rafał Sonik i Kamil Wiśniewski. W samochodach zobaczymy Kubę Przygońskiego, pilotowanego przez Toma Colsoula (Mini) oraz Sebastiana Rozwadowskiego w roli pilota Benediktasa Vanagasa z Litwy (Toyota). W ciężarówce Iveco Powerstar Gerarda de Rooya tradycyjnie startuje Darek Rodewald. Michał Wrzos znalazł się w załodze MAN-a TGE prowadzonego przez Dave'a Ingelsa.

Czy dakarowym "dziadkom" uda się powstrzymać Sébastiena Loeba przed pierwszym zwycięstwem?
Czy dakarowym "dziadkom" uda się powstrzymać Sébastiena Loeba przed pierwszym zwycięstwem?

Wśród faworytów do zwycięstwa w najbardziej interesującej nas kategorii samochodów terenowych, można upatrywać kogoś z załóg Peugeota lub Mini, a czarnym koniem pozostaje team Toyoty. Spodziewamy się zaciętego pojedynku tych trzech zespołów.

Faworytem numer 1 jest oczywiście Stéphane Peterhansel z Peugeota. Zespół przygotował na ten rok model 3008 DKR. W ekipie z Francji jest też Carlos Sainz i Sébastien Loeb. Każdy z tych kierowców będzie walczył o wygraną. Cyril Despres raczej nie będzie w topowej piątce.

Ekipa X-raidu stoi przed wielkim wyzwaniem powrotu na szczyt.
Ekipa X-raidu stoi przed wielkim wyzwaniem powrotu na szczyt.

W zespole X-Raid przygotowującym Mini John Cooper Works Rally, jako kierowcę numer jeden upatruję Mikko Hirvonena, ale jeżeli tym razem Yazeed Al Rajhi zapanuje nad emocjami, to może być w ścisłej czołówce lub nawet na szczycie. Orlando Terranova to oczywiście pewniak, ale niekoniecznie kandydat do zwycięstwa.

Mocny skład skompletował zespół Toyoty, w której najmocniejszym zawodnikiem jest Nasser Al Attiyah. Jednak Giniel de Villiers zawsze notuje bardzo dobre wyniki i on także może wygrać. Mocnym punktem Toyoty jest także Nani Roma.

Wyniki kolejnych etapów na żywo możecie śledzić na oficjalnej stronie Rajdu Dakar

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)