Transporter szybszy niż Cayenne. Oto Claer T4 993

Zainstalowanie napędu z Porsche 911 w tylnosilnikowym T3 nie robi już wrażenia. Co innego, gdy taki układ znajdzie się w T4. Oczywiście ktoś to zrobił.

Claer 993
Claer 993
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Materiały prasowe VW, VOX
Mateusz Lubczański

09.05.2024 | aktual.: 09.05.2024 19:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ten ktoś to Rüdiger Claer, który udoskonalał modele T3. Przyszedł jednak czas na zmiany. Według informacji z 2002 roku T4 było napędzane silnikiem z Porsche 993 Turbo, ale już wtedy prowadzone były prace nad włożeniem do Transportera chłodzonego cieczą silnika z 996.

Ale i tutaj nie jest to zwykły, seryjny silnik. Zamiast 408 KM generuje on 522 KM i 625 Nm. Claer nie tuninguje go sam, lecz wysyła do najlepszych specjalistów od Porsche: RUF-a. Pod maską znajdziemy tylko akumulatory oraz zbiornik paliwa. Napęd na cztery koła jest seryjny.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Claer C-T4 993

Co ciekawe, nad tylną osią (przeniesioną z T3) jest tylko 30 kg więcej balastu niż nad przednią. Oczywiście seryjne zawieszenie Transportera nie dałoby rady możliwościom 993 Turbo po tuningu (setka w 5,1 sekundy, prędkość maksymalna 273 km/h), więc wymienione są amortyzatory, wahacze, sprężyny.

Wnętrze też przeszło zmiany. Wyleciała z niego ławka w drugim rzędzie, zamiast tego mamy sześć kubełkowych foteli, kierownicę i wskaźniki z Porsche oraz gigantyczny tunel środkowy.

Cena? W 2002 roku tuner żądał za niego 168 tys. euro bez ceny T4. Ekipa budowlana jeszcze nigdy nie była tak szybka.

Komentarze (0)