Trąba Mercedesa poprawi widowisko? [aktualizacja]
Zespół Mercedes AMG Petronas testuje właśnie w Barcelonie nową końcówkę wydechu do swojego F1 W05. Ma ona poprawić dźwięk silnika turbo, tak krytykowany przez fanów F1.
15.05.2014 | aktual.: 16.05.2014 14:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes to ekipa, która nie tylko dominuje w obecnym sezonie F1, ale też dba o swoich fanów. Niemiecki team nie chce był postrzegany jako ten, który popsuł widowisko, wygrywając wszystkie Gran Prix. Dlatego podczas testów w Barcelonie ekipa testuje nową końcówkę wydechu, by zrekompensować kibicom fatalny dźwięk najlepszego w stawce silnika Mercedes PU106A 1,6T V6.
Na torze pojawił się bolid Mercedesa z Nico Rosbergiem za kierownicą i ogromną trąbą umieszczoną na końcowej części układu wydechowego. Wydech nie wygląda może najpiękniej, ale możemy liczyć na to, że jest jedynie testową częścią, która finalnie może nabrać bardziej rasowych kształtów. Obecnie może się podobać jedynie miłośnikom orkiestry dętej.
[aktualizacja 15 maja]
Trąba, przez niektórych nazywana megafonem nie spełniła oczekiwań zespołu. Nico Rosberg potwierdził, że choć na hamowni wydawała się skuteczna, to na torze nie wpłynęła na dźwięk nowych silników: Niestety to nic nie zmieniło więc musimy dalej naciskać. Chcemy by ten sport stał się głośniejszy i musimy działać by znaleźć kolejne rozwiązanie, ponieważ to nie okazało się być właściwe - stwierdził niemiecki kierowca.