Toyota po raz kolejny jest najcenniejszą marką z Japonii

Toyota siódmy raz z rzędu została najcenniejszą marką japońską w zestawieniu Japan’s Best Global Brands. Wygrała w zestawieniu prawdziwych potentatów.

Toyota po raz kolejny jest najcenniejszą marką z Japonii
Marcin Łobodziński

29.04.2015 | aktual.: 02.10.2022 10:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Warto wspomnieć, że Toyota jest numerem 1 odkąd powstaje ten ranking. Wartość Toyoty wzrosła od ubiegłego roku o 20 procent i wynosi obecnie 42 392 000 000 USD. Liczba ta jest dwa razy większa od Hondy, która w zestawieniu jest na drugim miejscu. Dalsze pozycje zajmuje Canon, Sony, Nissan, Panasonic, Uniqlo, Nintendo, Lexus i Toshiba. Toyotę doceniono za realizację Globalnej Wizji Toyoty, czego efektem było m. in. powstanie Nowej Architektury Globalnej z innowacyjnym podejściem do napędów i platform samochodów, a także obniżenie kosztów produkcji przez jej usprawnienie.

Poza tym, Toyota wciąż jest numerem 1 na rynku motoryzacyjnym, co przełożyło się na globalny wzrost sprzedaży samochodów o 2,2 procenta w stosunku do ubiegłego roku oraz o 4,6 procenta w samej Europie. Toyota stale zwiększa sprzedaż samochodów hybrydowych, czego efektem jest 7 mln sprzedanych hybryd na całym świecie. W samej tylko Polsce odnotowano 65-procentowy wzrost sprzedaży takich aut.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (23)