Toyota najczęściej wybieraną marką przez klientów indywidualnych
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar właśnie opublikował szczegółowe dane na temat sprzedaży samochodów w Polsce, w ubiegłym roku. Brano pod uwagę tylko klientów indywidualnych.
15.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:55
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Samar zwraca uwagę na fakt, że w ich badaniu liczą się tylko samochody rzeczywiście zakupione przez Polaków, zarejestrowane i faktycznie użytkowane w kraju. Nie brano pod uwagę samochodów, które kupione w Polsce w ramach reeksportu wyjechały za granicę. Statystyki wskazują jako lidera klienta indywidualnego Toyotę, która sprzedała 12 492 samochody, o 147 więcej niż druga Škoda. Trzecie miejsce zajął Opel. Szczegółowe dane na ten temat poniżej.
Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
- Toyota 12 492 szt.
- Škoda 12 345 szt.
- Opel 11 366 szt.
- Volkswagen 10 610 szt.
- Kia 9037 szt.
- Hyundai 6842 szt.
- Ford 6784 szt.
- Renault 6388 szt.
- Nissan 5549 szt.
- Citroen 5097 szt.