Toyota najbardziej wartościową marką w świecie motoryzacji. Dalej jest Mercedes i BMW
W ogólnym rankingu Best Global Brands 2020 Toyota zajęła 7. lokatę i przy okazji została sklasyfikowana na 1. miejscu w kategorii marek motoryzacyjnych. Japoński producent dostąpił tego zaszczytu już po raz 17. w historii.
26.10.2020 | aktual.: 16.03.2023 15:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyniki najnowszego rankingu Best Global Brands nie powinny być dla nikogo zaskoczeniem. Na pierwszych trzech lokatach uplasowały się firmy technologiczne: Apple, Amazon i Google, a pierwszą marką motoryzacyjną, sklasyfikowaną na siódmym miejscu w ujęciu ogólnym, po raz kolejny okazała się Toyota.
Eksperci Interbrand odpowiedzialni za przygotowanie rankingu wycenili wartość marki Toyota na 51,6 mld dolarów. Tuż za nią uplasował się Mercedes, a dalej, na 11. miejscu znalazło się BMW. Kluczem do sukcesu Toyoty okazała się różnorodna oferta modeli dostępnych na całym świecie i wyznaczanie nowych trendów we współczesnej motoryzacji, chociażby za sprawą popularyzacji hybryd.
Warto wspomnieć, że w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku Toyota sprzedała 4,02 mln samochodów, zyskując imponujące 12,4 proc. udziału w globalnym rynku. Największym rywalem japońskiej firmy jest oczywiście koncern Volkswagena, który stale walczy z nią o pozycję lidera sprzedaży. W rankingu wartości marek Volkswagen został jednak sklasyfikowany dopiero na 47. pozycji. Wyprzedziła go m.in. Honda, Hyundai, Tesla, Ford i Audi.