Toyota Highlander czwartej generacji. Kompaktowy SUV po amerykańsku

Motoryzacyjny rynek amerykański rządzi się swoimi prawami i oferuje auta, o jakich Europejczyk może pomarzyć. Przede wszystkim duże. Jednym z najpopularniejszych modeli, którego nie kupicie w salonie jest Toyota Highlander, która zadebiutowała w czwartej odsłonie.

Toyota Highlander
Toyota Highlander
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

19.04.2019 | aktual.: 28.03.2023 11:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ten niezwykle popularny w Stanach Zjednoczonych i Australii, a nigdy nieoferowany oficjalnie w Polsce model, zadebiutował w Nowym Jorku w czwartej odsłonie. Nowa generacja jest oparta na platformie TNGA-K. I choć w pewnym sensie jest odpowiednikiem Toyoty RAV4 oferowanej u nas, to pod maską znajdziecie motor V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 295 KM.

Silnik ma wtrysk bezpośredni i zmienny czas otwarcia zaworów, a dzięki współpracy z 8-stopniową przekładnią automatyczną oferuje kierowcy dobre osiągi i relatywnie niskie spalanie. Również w mieście, dzięki zastosowaniu systemu start/stop.

Toyota Highlander
Toyota Highlander© fot. mat. prasowe

Alternatywą dla oszczędnych jest napęd hybrydowy z 4-cylindrowym silnikiem 2,5 litra o mocy systemowej 240 KM. Jest to zupełnie inne rozwiązanie niż stosowane wcześniej z jednostką 3,5 litra. Dzięki nowej platformie po raz pierwszy w hybrydowej wersji Highlandera zamontowano napęd na cztery koła, który realizuje dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi.

Przestrzeń i wyposażenie po amerykańsku

Nowa Toyota Highlander mierzy 4915 mm długości, jest więc o 6 cm dłuższa od poprzedniczki, ale to wciąż kompaktowy SUV w Stanach Zjednoczonych. Dla porównania, dla Europejczyka to już duże auto – terenowa Toyota Land Cruiser jest o 7,5 cm krótsza. Tak, krótsza.

Toyota Highlander
Toyota Highlander© fot. mat. prasowe

Highlander jest wyposażony w trzy rzędy siedzeń do zabrania na pokład siedmiu pasażerów. Można też zamówić wersję sześciomiejscową z dwoma niezależnymi fotelami drugiego rzędu. Na desce rozdzielczej zainstalowano ekran o przekątnej 12,3 cala zintegrowany wizualnie z panelem klimatyzacji.

Bagażnik w wersji 7-miejscowej mieści 456 litrów, a złożenie dwóch rzędów siedzeń powiększa tę przestrzeń do 2075 l.

Toyota Highlander
Toyota Highlander© fot. mat. prasowe

Wyposażenie obejmuje systemy z zakresu bezpieczeństwa takie jak:

  • system zapobiegania kolizjom,
  • adaptacyjny tempomat,
  • asystent pasa ruchu z utrzymaniem toru jazdy,
  • automatyczne przełączanie świateł (drogowe-mijania),
  • system rozpoznawania znaków drogowych.
Toyota Highlander
Toyota Highlander© fot. mat. prasowe

W zakresie komfortu nie ma się czego wstydzić kupując już wersję podstawową L, którą wyposażono w 3-strefową klimatyzację automatyczną, 8-zakresową regulację elektryczną fotela kierowcy, dostęp bezkluczykowy, diodowe reflektory czy 18-calowe obręcze kół.

Droższe specyfikacje mają m.in. 10-kierunkową regulację fotela kierowcy, 20-calowe obręcze kół, elektrycznie otwierane okno dachowe, skórzaną tapicerkę, head up display czy nagłośnienie premium JBL.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/13]
Źródło artykułu:WP Autokult
Toyotasegment jcrossover/suv
Komentarze (5)