Toyota GT86 z silnikiem SkyActiv i KERS?

W maju tego roku oficjalnie potwierdzono zawarcie współpracy na poziomie technologicznym w dziedzinie napędów pomiędzy Toyotą a Mazdą. Niepotwierdzone przez Toyotę informacje mówią o tym, że jednym z pierwszych owoców tej współpracy ma być druga generacja modelu GT86, która otrzyma silnik SkyActiv wyposażony w system KERS.

Toyota GT86 z silnikiem SkyActiv i KERS?
Marcin Łobodziński

06.08.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

O tym, że nowa generacja Toyoty GT86 ma być zbudowana na płycie podłogowej najnowszej Mazdy MX-5 mówi się już od dłuższego czasu. Od maja obie firmy wymieniają się swoją wiedzą na temat jednostek napędowych i prawdopodobnie również silnik ma być konstrukcją podobną do tej z Hiroszimy. Niektóre źródła mówią o konstrukcji własnej Toyoty z technologią SkyActiv Mazdy, inne o dostarczaniu silników przez Mazdę. Tak czy owak Toyotę ma napędzać jednostka z technologią SkyActiv o pojemności 1,5 litra i tym samym, GT86 przestanie być bliźniakiem Subaru BRZ. Chyba, że Subaru zdecyduje się dołączyć do tej dwójki. Krążą jednak pogłoski na temat oderwania się Subaru od projektu GT86/BRZ, ponieważ taki samochód nie do końca pasuje do czteronapędowej tradycji tej marki.

Kolejną informacją, która dopiero teraz pojawiła się w mediach jest chęć stworzenia przy silniku SkyActiv systemu odzyskiwania energii KERS, takiego, jak do niedawna stosowano w Formule 1. Miałby on na celu dodanie mocy maksymalnej, która miałaby się kształtować w okolicy 190 KM, co przy niższej masie własnej oznaczałoby lepsze osiągi niż w obecnej generacji GT86. Mówi się też o turbodoładowaniu, które miałoby trafić do silnika, co ostatecznie oznaczałoby zerwanie z założeniami Mazdy, a jednocześnie samodzielne opracowanie silnika przez Toyotę. Mazda jako producent silników benzynowych jest zdania, że na chwilę obecną w konstrukcji wolnossącej tkwią jeszcze na tyle duże rezerwy, że nie ma konieczności stosowania turbodoładowania.

Źródło artykułu:WP Autokult
MazdaToyotasilniki
Komentarze (14)