Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer - trąci amoniakiem [Genewa 2013]

Marangoni Tyres wzięło na warsztat zwycięzcę naszego plebiscytu na Sportowy Samochód Roku 2012. Czym charakteryzuje się zaprezentowana w Genewie Toyota GT86-R Eco Explorer?

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Piotr Ślusarczyk

09.03.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Marangoni Tyres wzięło na warsztat zwycięzcę naszego plebiscytu na Sportowy Samochód Roku 2012. Czym charakteryzuje się zaprezentowana w Genewie Toyota GT86-R Eco Explorer?

Zewnętrznie auto wyposażono w pakiet stylistyczny TRC Italia, w skład którego wchodzi przedni zderzak mogący nasuwać skojarzenia z Lexusem LFA, poszerzone progi oraz dyfuzor wykonany z włókna węglowego. Ponadto na masce GT86-R Eco Explorer pojawiły się wloty powietrza, a dach auta polakierowano na czarno. Nie zapomniano również o felgach – zamontowano 19-calowe obręcze Barracuda Karizzma, na które naciągnięto czerwone opony Marangoni M-Power EvoRed.

Wnętrze GT86-R Eco Explorer również przeszło liczne poprawki. Nowości to fotele Sparco, aluminiowe pedały, ciekawy drążek zmiany biegów oraz karbonowe wstawki. Warto wspomnieć również o podsufitce z Alcantary.

Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer

Marangoni nie bez powodu nadało autu przydomek Eco Explorer. Tajemnica ekologiczności konstrukcji drzemie w eksperymentalnym systemie Bigas International NH3 pozwalającym na zeroemisyjne podróżowanie. Rozwiązanie to umożliwia zasilanie silnika amoniakiem przy prędkościach obrotowych poniżej 2800 obr./min. W przypadku wkroczenia wskazówki obrotomierza na wyższe wartości system automatycznie przełącza się na pobieranie benzyny.

Inne ciekawe zmiany w GT86-R Eco Explorer to instalacja sportowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej oraz nowego filtru powietrza. Pozwoliło to podnieść moc maksymalną 2,0-litrowego boxera do 220 KM ze standardowych 200 KM. Marangoni w swojej Toyocie zamontowało również zawieszenie KW (niższe o 35 mm w stosunku do standardowego) oraz hamulce firmowane logo Brembo.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Toyota GT86-R Marangoni Eco Explorer
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/52]

Źródło: Marangoni Tyres

Komentarze (0)