TestyMercedes-BenzTest wideo: Mercedes-AMG CLA 45S – jak działa 4MATIC+ z trybem driftu?

Test wideo: Mercedes-AMG CLA 45S – jak działa 4MATIC+ z trybem driftu?

Chociaż w hot hatchach zawsze chodziło o dobrą zabawę, do poważnych samochodów sportowych było im trochę daleko. W ostatnich latach sporo się jednak zmieniło, a te kompaktowe samochody potrafią coraz więcej. Nauczyły się już przyspieszać w niesamowitym tempie, a teraz mają nową sztuczkę – tryb driftu. Co to jest i jak działa?

Mateusz Raczyński

02.06.2022 | aktual.: 30.09.2022 11:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mercedes-AMG CLA 45S – test wideo

Chociaż odwieczny wróg wielu hot hatchy - podsterowność - latami wygrywał, ostatnio sporo się zmienia. Nowy Mercedes-AMG CLA 45S 4MATIC+, jest jednym z przedstawicieli topowych hot hatchy najnowszej generacji, którego napęd może być całkiem skutecznym narzędziem do walki o wyjątkowo sportowe prowadzenie.

Sekretem nowych AMG z serii 45 jest napęd 4MATIC+ z tylnym dyferencjałem z modułem Torque Vectoring. Przenosi moment pomiędzy kołami tylnej osi w taki sposób, by zapewnić więcej przyczepności, większą rotację, albo... jeszcze większą rotację, zwaną driftem.

W porównaniu do poprzedniego modelu to znacząco zmienia prowadzenie i to, co można zrobić z Mercedesem CLA na torze. W tym filmie opowiadam, jak działa 4MATIC+, czy drift mode jest prosty w "obsłudze" i dlaczego hot hatche to najlepsze samochody na świecie.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)