Test wideo: Mercedes-AMG CLA 45S – jak działa 4MATIC+ z trybem driftu?
Chociaż w hot hatchach zawsze chodziło o dobrą zabawę, do poważnych samochodów sportowych było im trochę daleko. W ostatnich latach sporo się jednak zmieniło, a te kompaktowe samochody potrafią coraz więcej. Nauczyły się już przyspieszać w niesamowitym tempie, a teraz mają nową sztuczkę – tryb driftu. Co to jest i jak działa?
02.06.2022 | aktual.: 30.09.2022 11:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Mercedes-AMG CLA 45S – test wideo
Chociaż odwieczny wróg wielu hot hatchy - podsterowność - latami wygrywał, ostatnio sporo się zmienia. Nowy Mercedes-AMG CLA 45S 4MATIC+, jest jednym z przedstawicieli topowych hot hatchy najnowszej generacji, którego napęd może być całkiem skutecznym narzędziem do walki o wyjątkowo sportowe prowadzenie.
Sekretem nowych AMG z serii 45 jest napęd 4MATIC+ z tylnym dyferencjałem z modułem Torque Vectoring. Przenosi moment pomiędzy kołami tylnej osi w taki sposób, by zapewnić więcej przyczepności, większą rotację, albo... jeszcze większą rotację, zwaną driftem.
W porównaniu do poprzedniego modelu to znacząco zmienia prowadzenie i to, co można zrobić z Mercedesem CLA na torze. W tym filmie opowiadam, jak działa 4MATIC+, czy drift mode jest prosty w "obsłudze" i dlaczego hot hatche to najlepsze samochody na świecie.