Test wideo: BMW iX1 – ważne, aby mieć wybór

SUV-y w dalszym ciągu stanowią popularny segment, którego pozycja na rynku raczej prędko nie będzie zagrożona. BMW X1 to najmniejszy reprezentant tej rodziny, który w odmianie elektrycznej może stanowić ciekawą propozycję dla osób rozważających ten rodzaj napędu. Model iX1 jest bohaterem tego odcinka.

Maciej Gomułka

15.12.2023 | aktual.: 16.12.2023 13:48

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najmniejszy SUV bawarskiej marki występuje w wielu wersjach napędowych. Dostępne są silniki benzynowe, diesle, a także hybrydy typu plug-in. Nie mogło zabraknąć też odmiany elektrycznej występującej w dwóch wariantach mocy. Samochód, który miałem okazję testować, to najmocniejszy wariant o oznaczeniu xDrive30.

BMW iX1
BMW iX1© WP | Maciej Gomułka

Kierowca ma do dyspozycji 313 KM oraz 494 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który przekazywany jest na obie osie. Sprint do setki zajmuje 5,6 s, co sprawia, że na ustach wielu kierowców może pojawić się uśmiech.

BMW iX1
BMW iX1© WP | Maciej Gomułka

Użyteczna pojemność baterii to prawie 65 kWh, co przy sprzyjających warunkach pozwoli zbliżyć się do deklarowanego przez BMW zasięgu, który według WLTP wynosi nieco ponad 400 km. W praktyce jednak lepiej się nastawić na możliwość przejechania 300-350 km, zwłaszcza kiedy będziemy korzystać z ogrzewania w chłodniejsze dni lub z klimatyzacji podczas upałów.

Jeżeli jesteście ciekawi, jak jeździ oraz ile kosztuje BMW iX1, to zapraszam do oglądania!

Źródło artykułu:autocentrum.pl
Komentarze (0)