Test systemów antykolizyjnych w prawdziwym ruchu ulicznym [wideo]
Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.
25.08.2012 | aktual.: 12.10.2022 16:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Systemy antykolizyjne wykrywające inne pojazdy nie są nowością. Nadal jednak nie istnieje rozwinięta komunikacja między autami i otoczeniem. Eksperyment przetestuje połączenie obu tych rozwiązań. Organizuje go amerykański departament transportu.
W teście systemów V2V (Vehicle-To-Vehicle) i V2I (Vehicle-To-Infrastructure) weźmie udział niemal 3000 samochodów osobowych, ciężarowych oraz autobusów. Placem zabaw dla eksperymentu przez najbliższy rok będzie Ann Arbor w stanie Michigan.
Systemy V2V i V2I zapewniają komunikację pomiędzy pojazdami oraz z elementami otoczenia opierając się na sygnale Wi-Fi. Rozwiązania mają przede wszystkim zapobiegać drobnym kolizjom, jakie zdarzają się w ruchu miejskim. Często ich przyczynami są zwykła nieuwaga, ignorowanie istnienia martwego pola oraz niedostrzeganie wskazań sygnalizacji świetlnej.
Inną sprawą jest to, że systemy bezpieczeństwa często działają idealnie jedynie w założeniach i na oficjalnych prezentacjach. Spreparowane warunki nie oddają w pełni sytuacji, które faktycznie występują na drogach. Test będzie więc idealnym i wiarygodnym sprawdzianem.
GM i Ford, które mocno zaangażowały się w program rozwoju systemów antykolizyjnych, dostały zgodę na stworzenie uniwersalnego języka komunikacji, aby w przyszłości mogła powstać jednolita sieć powiązań. Na ten cel koncerny dostają specjalne rządowe dotacje. O efektach ich pracy można przekonać się oglądając poniższe wideo.