Nie ma co przepłacać. Test pokazał tańszą i lepszą oponę

Niemiecka organizacja GTÜ opublikowała wyniki testu wybranych letnich opon w rozmiarze 225/45 R17. Jakie ogumienie będzie najlepsze do samochodów kompaktowych i klasy średniej? Jak się okazuje, firmowe i droższe.

Nowe ogumienie
Nowe ogumienie
Źródło zdjęć: © WP | Tomasz Budzik
Tomasz Budzik

25.03.2024 | aktual.: 25.03.2024 20:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W niemieckim zestawieniu o palmę pierwszeństwa walczyło 10 modeli ogumienia. Połowę z nich stanowiły produkty firm cieszących się dużym uznaniem. W stawce znalazły się jednak także opony niżej pozycjonowanych marek oraz zupełnie egzotyczne u nas propozycje. Jak wynika z testu GTÜ, jeśli chcemy wymagać jakości, musimy nieco wydać. Nawet i wśród dobrze ocenionych modeli możemy jednak znaleźć kompromis, który zadowoli wielu kierowców.

Oto wyniki testu GTÜ – od najlepiej do najgorzej ocenionej opony.

Continental Premium Contact 7

  • Ogólny wynik: 143/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 71/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 52/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 20/30
  • Cena (za 1 szt.): 405 zł

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Vredestein Ultrac

  • Ogólny wynik: 140/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 71/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 49/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 20/30
  • Cena (za 1 szt.): 330 zł

Michelin Primacy 4+

  • Ogólny wynik: 139/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 65/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 51/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 430 zł

Pirelli Cinturato P7

  • Ogólny wynik: 138/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 64/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 51/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 380 zł

Goodyear EfficientGrip Performance 2

  • Ogólny wynik: 134/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 60/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 50/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30
  • Cena (za 1 szt.): 405 zł

Bridgestone Turanza 6

  • Ogólny wynik: 133/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 61/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 49/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 23/30
  • Cena (za 1 szt.): 380 zł

Maxxis Victra Sport 5 VS5

  • Ogólny wynik: 130/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 60/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 51/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 19/30
  • Cena (za 1 szt.): 340 zł

Milestone Green Sport GS-05

  • Ogólny wynik: 121/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 54/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 46/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 21/30
  • Cena (za 1 szt.): 280 zł

Berlin Tires Summer HP1

  • Ogólny wynik: 116/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 47/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 47/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 24/30
  • Cena (za 1 szt.): 300 zł

Austone Athena SP-701

  • Ogólny wynik: 111/170
  • Jazda na mokrej nawierzchni: 47/80
  • Jazda na suchej nawierzchni: 45/60
  • Opory toczenia, środowisko i cena: 19/30
  • Cena (za 1 szt.): 300 zł

Jak łatwo zauważyć, z testu GTÜ wynika, że oprócz zwycięskiego Continentala interesującą propozycją może być również dobra, a wyraźnie tańsza opona Vredesteina. Pod względem przyczepności nie mogą równać się z nią drożsi rywale, co już samo w sobie jest rekomendacją. W kategorii opłacalności zakupu opony te można więc nazwać zwycięskimi. Ogumienie firmy Goodyear oferuje najlepsze w stawce parametry pod względem oporu toczenia i hałasu, co też może mieć znaczenie dla części kupujących.

Komentarze (31)