Test: Christini AWD Supermoto
Amerykańska firma Christini Technologies z siedzibą w Filadelfii wypuściła jakiś czas temu na rynek nowy motocykl. Premiera odbyła się podczas IMS Show w Nowym Jorku. Maszyna bazuje na KTM 450 SX-F, jednak przeszła serię usprawnień oraz została zaopatrzona w system Christini AWD.
14.02.2009 | aktual.: 02.10.2022 16:42
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Amerykańska firma Christini Technologies z siedzibą w Filadelfii wypuściła jakiś czas temu na rynek nowy motocykl. Premiera odbyła się podczas IMS Show w Nowym Jorku. Maszyna bazuje na KTM 450 SX-F, jednak przeszła serię usprawnień oraz została zaopatrzona w system Christini AWD.
Ów system może być "wsczepiony" do obecnie dostępnych na rynku maszyn klasy dirt bike takich producentów jak Honda, czy KTM. Założenia tego projektu bazują na rozwiązaniach dotyczących przenoszenia siły napędowej przedniego koła. W założeniach motocykl ma być dzięki temu stabilny, a jazda nim pewna i komfortowa. Przełączniki na kierownicy pozwalają w dowolnym momencie włączyć lub wyłączyć ten system, co jest wielkim plusem. Motocykl został zaopatrzony w opony Maxxis Presa Goldspeed.
Korzystając z sukcesów na polu wyścigów Maxxis EnduroCross oraz Red Bull Last Man Standing firma Christini planuje wejść na rynek wyścigów SuperMoto. Jak tłumaczy rzecznik prasowy firmy stabilna jazda jaką oferuje system AWD jest w tym przypadku dużym argumentem "za". Ponadto jak potwierdza filadelfisjka firma pewne testy zostały już wykonane i "widać ewidetny postęp".