Tak dziś wyglądałby Ford Cortina
Model Cortina zadebiutował 50 lat temu. Z tej okazji magazyn Auto Express poprosił jednego ze stylistów Forda o naszkicowanie współczesnej wersji samochodu.
26.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Model Cortina zadebiutował 50 lat temu. Z tej okazji magazyn Auto Express poprosił jednego ze stylistów Forda o naszkicowanie współczesnej wersji samochodu.
Ford Cortina Mk I wszedł na rynek w 1962 r. i był produkowany przez 4 lata. Modele, które przejęły po nim nazwę, wytwarzano aż do 1982 r. Samochód był bardzo popularny. Sama tylko 1. generacja rozeszła się w liczbie przekraczającej 900 000 egzemplarzy. Auto miało też wyczynową odmianę, skonstruowaną wspólnie z Lotusem.
Pięćdziesiąt lat po debiucie Cortiny brytyjski magazyn Auto Express poprosił producenta spod znaku błękitnego owalu o zaprojektowanie jej współczesnej wersji. Z jednym zastrzeżeniem – auto miało wykorzystywać elementy stylistyczne znane z obecnie wytwarzanych modeli.
Zadania podjął się Paul Wraith, jeden z głównych designerów Ford Europe. Narysował on Cortinę zgodnie z narzuconymi regułami. Auto ma m.in. bardzo duży wlot powietrza i nowoczesne felgi, znane np. z Focusa ST. Jak w oryginale, grill jest przedzielony poziomą poprzeczką. Do klasycznego modelu wyraźniej nawiązuje tył, z charakterystycznymi lampami i wklęsłą na środku klapą bagażnika.
Ford Cortina Wraith byłby samochodem zaawansowanym pod względem technicznym, zdolnym do zdobycia 5 gwiazdek w testach Euro NCAP i z karoserią "przyjazną" dla pieszych w razie wypadku.
Źródło: Autoexpress