Syrena Meluzyna R na sprzedaż – znamy cenę!

Choć do typowej wersji produkcyjnej Syreny Meluzyny jeszcze bardzo daleko, to już teraz można składać zamówienie na jej rajdową odmianę R, którą przygotuje dla was Paweł Dytko.

Syrena Meluzyna R na sprzedaż – znamy cenę!
Źródło zdjęć: © fot. AK Motor
Marcin Łobodziński

11.01.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

AK Syrena to projekt powrotu dawnej marki na polski, a nawet próba wejścia na światowy rynek. Niestety do produkcji samochodu seryjnego jest jeszcze daleko, a auto drogowe powstaje głównie na… dysku komputera. Jednak rajdowa odmiana tego samochodu nie tylko już powstała, ale i zadebiutowała w 53. Rajdzie Barbórka. Auto przygotowane przez stajnię Pawła Dytko było tworzone na podzespołach Mitsubishi Lancera Evolution jak każdy inny prototyp, który powstał w Nysie. Firma AK Motor poinformowała jednak dziś, że Meluzyna R, czyli rajdowa Syrena powstanie w limitowanej serii i będzie dostępna w sprzedaży.

Obraz
© fot. AK Motor

Cena auta to 60 tys. euro – tyle trzeba zapłacić za samochód oparty na konstrukcji rurowej, zbudowanej w Dytko Sport. Powstanie 25 egzemplarzy, które będą mogły jeździć w wyścigach górskich, na torach wyścigowych czy w rajdach. Samochód może być przygotowany w specyfikacji wedle życzenia klienta. Ma 4037 mm długości przy rozstawie osi 2508 mm, 1821 mm szerokości oraz 1439 mm wysokości. Standardowo jest napędzany 2-litrowym silnikiem Mitsubishi o mocy około 400 KM, co przy masie 1100 kg daje z pewnością niesamowite odczucia podczas jazdy. Oczywiście auto ma napęd na cztery koła. Nie tylko nadwozie, ale i kokpit mocno koresponduje z protoplastą, znanym z czasów PRL. Firma AK Motors ma licencję na używanie nazwy Syrena dzięki podpisaniu umowy z FSO.

Obraz
© fot. AK Motor

Zastanawia nas czy prawdziwa Syrena w wersji dla klienta chcącego jeździć tym autem na co dzień kiedykolwiek powstanie. Jeżeli firma AK Motor zaczyna od budowy samochodu rajdowego, to dobrze dla wizerunku przed premierą auta drogowego, ale gdy rusza oficjalna sprzedaż i również dotyczy samochodu rajdowego, to pozostaje pytanie: kto tak naprawdę produkuje ten samochód? Oczywiście odpowiedź jest jednoznaczna: Paweł Dytko, który ma na koncie już niejeden ciekawy projekt. Dzięki niemu można było kupić „Volkswagena Polo WRC” przed oficjalną premierą tego samochodu, a jeżeli komuś do gustu przypadł Mitsubishi Space Star, to też nie ma problemu, by wersję rajdową tego mało rajdowego auta zamówić z mechaniką od Lancera EVO. Obawiamy się, że na tej zasadzie może powstać równie dobrze nowy Polonez, duży Fiat, Maluch czy inne kultowe maszyny z czasów PRL-u, ale tu chyba nie o to chodzi. Czy wersja drogowa Syreny kiedykolwiek ujrzy światło dzienne? To pytanie pozostawiamy jeszcze na pewien czas bez odpowiedzi. Teraz pozostaje nam tylko wysupłanie z portfela 262 tys. zł i złożenie zamówienia na Syrenę Meluzynę R.

Syrena Meluzyna R - zdjęcia

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/18]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (4)