Świeże spojrzenie na eskę – Carlsson S 600 CK 60 RS (2011)
Obecnie produkowany Mercedes-Benz klasy S ostatni poważny lifting przeszedł w 2009 roku. Dopiero teraz Carlsson dostosował swoje pakiety tuningowe właśnie do zmienionego auta. Na przykładzie ulepszonego modelu S 600 możemy zobaczyć, co oferuje firma z Merzig.
27.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
S-klasa w wersji 600 ma 12-cylindrowy widlasty silnik M275 z dwiema turbosprężarkami, który rozwija moc 517 KM przy 5500 obr./min i moment obrotowy o maksymalnej wartości 830 Nm w przedziale od 1800 do 3500 obr./min. Co interesujące, w tym silniku Mercedes zdecydował się zastosować układ rozrządu z pojedynczymi wałkami w głowicach i trzema zaworami na każdy cylinder.
Produkowany tylko z długim rozstawem osi (3165 mm) S 600 waży 2210 kg. To niemało, ale ponad 500 koni mechanicznych radzi sobie sprawnie z dużą masą pojazdu. Aby rozpędzić się do 100 km/h, kierowca potrzebuje tylko 4,60 s. Prędkość maksymalna tradycyjnie została ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Propozycja Carlssona obejmuje m.in. tuning jednostki napędowej, w przypadku którego dokonywana jest zmiana chipu sterującego silnikiem, instalacja sportowych filtrów powietrza i montaż nowego sportowego układu wydechowego o zmniejszonych oporach wewnętrznych.
Kosztująca od 4758,81 do 4996,81 euro operacja podnosi moc M275 do równych 600 KM przy 5000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy również rośnie i jest elektronicznie ograniczony do 1024 Nm przy 3500 obr./min.
Dzięki większej mocy czas sprintu do 100 km/h skrócił się do 4,40 s. Podobnie jak moment obrotowy, tak i prędkość maksymalna jest ograniczona, tyle że Carlsson jest nieco bardziej liberalny niż Mercedes. Gdy klient zakupi tańszy pakiet tuningowy, może liczyć na rozpędzenie swojej luksusowej limuzyny do 300 km/h, a po zakupie droższego pakietu eska rozpędzi się do 320 km/h.
Pneumatyczne zawieszenie limuzyny może zostać obniżone za pomocą modułu C-Tronic. Carlsson proponuje obniżenie wozu o 30 mm. Oczywiście samochód nic nie traci na swoim komforcie. C-Tronic kosztuje 1178 euro.
Dzięki pakietowi stylistycznemu RS ponad 5-metrowe nadwozie Mercedesa nabiera sportowego charakteru, co jednocześnie wcale nie ujmuje autu jego elegancji. W skład zestawu wchodzi nakładka na przedni zderzak wyposażona w spojler oraz komplet świateł, w tym diod LED pracujących jako światła do jazdy dziennej. Z boku dodane są listwy progowe, a z tyłu dyskretny spojler oraz element udający dyfuzor. Carlsson nie ujawnił jeszcze ceny nowego pakietu RS.
Modyfikacje nadwozia można uzupełnić nowymi, większymi kołami. W tym egzemplarzu mechanicy zamontowali felgi 1/10 Brilliant Edition o średnicy 20 cali i szerokości 8,5”. Jedna felga kosztuje 653,31 euro. Auto ma opony 255/35 R 20 z przodu i 275/35 R 20 z tyłu.
To nie jedyny wzór i rozmiar felg jakie są dostępne w siedzibie w Merzig. Mercedesa S można ubrać w felgi w rozmiarach od 19” do 22”. Do wyboru są 3 wzory i kilka powłok pokrywających felgi (na przykład chromu, czy grafitu).
Oddzielną historię stanowi już fabrycznie ociekające luksusem wnętrze S 600. Tutaj Carlsson w zasadzie jest w stanie wykonać każde zamówienie klienta, jedynie sugerując co poniektóre swoje propozycje. Jeżeli zdecydujemy się skorzystać z proponowanych przez tunera dodatków i modyfikacji, możemy liczyć na zupełnie nową skórzaną tapicerkę (np. skórę nappa), wstawki z dowolnego gatunku drewna czy też nakładki na pedały oraz naklejkę na próg samochodu. Wszystkie elementy opatrzone są logo firmy tuningowej.
Możliwe jest też zamówienie systemów multimedialnych do samochodu lub całkowicie indywidualnej aranżacji wnętrza.
W przypadku wystroju kabiny pasażerskiej większość cen ustalana jest indywidualnie.
Trochę spóźniona odpowiedź Carlssona na projekt Brabusa jest bardzo ciekawą propozycją indywidualizacji wnętrza. Dodatkowo Carlsson ma atut w postaci jeszcze bardziej limitowanej niż Brabus produkcji, dzięki czemu nabywca ma pewność, że na drogach całego świata jeździ nie więcej niż kilka podobnych do jego wozu samochodów.
Dane techniczne
- Typ: V12, 60supo/sup, M275
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5513 cmsup3/sup
- Doładowanie: Dwie turbosprężarki
- Moc maksymalna: 600 Km przy 5000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 108,84 KM/l (seryjny – 93,78 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: Ograniczony do 1024 Nm przy 3500 obr./min
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 20”
- Koła tylne: 8,5 x 20”
- Opony przednie: 255/35 R 20
- Opony tylne: 275/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 2210 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,68 kg/KM (seryjny – 4,28 kg/KM)
- Długość: 5226 mm
- Szerokość: 1871 mm
- Wysokość: 1449 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 3165 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,40 s
- Prędkość maksymalna: Ograniczona do 300 km/h lub ograniczona do 320 km/hblock position=\inside7583/block
Źródło: Carlsson • automobilesreview