Suzuki Vitara S z silnikiem benzynowym turbo

Jedna z ostatnich firm, która skutecznie opierała się idei downsizingu właśnie wprowadziła do najnowszego modelu Vitara silnik benzynowy 1,4 litra z turbodoładowaniem o większej mocy niż wolnossąca jednostka benzynowa 1.6 VVT.

Suzuki Vitara S z silnikiem benzynowym turbo
Marcin Łobodziński

16.09.2015 | aktual.: 02.10.2022 09:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Suzuki wprowadzi lada dzień do oferty europejskiej po raz pierwszy jednostkę 1.4 Boosterjet z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodoładowaniem do modelu Vitara. Niedługo ten sam motor trafi również pod maskę zaprezentowanego we Frankfurcie Baleno. W ten oto sposób, jako jedna z ostatnich firm pokazała, że bez takiego silnika nie można sprawnie funkcjonować na rynku. Co więcej, zdaniem Suzuki jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, a nie na wymagania dotyczące norm emisji spalin, które silnik 1.6 VVT spełnia bez problemu. Wolnossący, konwencjonalny benzyniak zużywa naprawdę niewielkie ilości paliwa, o czym możecie przekonać się czytając nasz test tego auta. Jednak klienci – w tym również dziennikarze motoryzacyjni – określają wolnossący motor mianem ospałego. Chcecie więcej mocy? Bardzo proszę – w ten sposób rodzi się Vitara S.

Suzuki nie mogło oczywiście zainstalować w Vitarze na przykład jednostki 2.4 VVT stosowanej w wycofanej już z oferty Grand Vitarze, a więc zdecydowano się na najnowsze dzieło inżynierów o nazwie Boosterjet. Sinik osiąga moc 140 KM i solidne 220 Nm momentu obrotowego, co uczyni już z bardzo lekkiej Vitary naprawdę dynamicznego crossovera. To więcej o 20 KM i aż o 64 Nm niż w silniku wolnossącym. Zużycie paliwa ma wynieść 6,3 l/100 km w mieście i 5,4 l/100 km w cyklu mieszanym. Będzie więc niemal dokładnie takiej jak w przypadku najuboższej odmiany Vitary 1.6 VVT z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów, a wartości te można uznać za niemal prawdziwe, ponieważ Suzuki jest jednym z niewielu producentów, którzy podają katalogowe spalanie bardzo bliskie rzeczywistości.

Obraz

Suzuki Vitara S napędzana nową jednostką napędową nieznacznie różni się od klasycznej Vitary. Cała różnica polega na zmianie kratki grilla, przypominającej tę, stosowaną w koncepcyjnym modelu iV-4. Wewnątrz też pojawi się kilka akcentów wyróżniających tę wersję. Nie wiemy kiedy Vitara S pojawi się na rynku, podobno ma to nastąpić „wkrótce”, ale wierzymy, że taka decyzja przekuje się na lepszą sprzedaż i lepsze opinie o tym i tak bardzo udanym modelu. Nowy silnik zostanie sparowany tylko z napędem All-Grip 4x4. Ceny będą więc znacznie wyższe od podstawowych dla benzynowego silnika 1.6 VVT, a to również z tego powodu, że Vitara S pojawi się na rynku w standardzie odpowiadającemu obecnemu standardowi XLED. Tak wyposażona Vitara 1.6 VVT kosztuje minimum 78 900 zł w wersji 2WD i 88 900 zł w wersji 4WD. W przypadku Vitary S należy się spodziewać ceny przekraczającej 90 tys. zł.

Suzuki Vitara to obecnie najlepiej sprzedający się samochód japońskiej marki. W sierpniu, na polskim rynku zajęła 22. miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się aut w Polsce z liczbą 217 zarejestrowanych egzemplarzy, zajmując jednocześnie 45. pozycję w rankingu liczby rejestracji od początku roku*. Tym samym Vitara dogoniła niemal już Mitsubishi ASX – jest od włos od wyprzedzenia go – oraz zbliża się do Volkswagena Tiguana i Renault Captura.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (6)