Suzuki Jimny po faceliftingu już w Polsce
Małe terenowe Suzuki w aktualnym wcieleniu jest obecne na rynku od 1998 roku. Facelifting, o którym wspominaliśmy już miesiąc temu, odmłodził nieco auto. Jimny po zmianach pojawił się już w polskiej ofercie marki.
06.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Małe terenowe Suzuki w aktualnym wcieleniu jest obecne na rynku od 1998 roku. Facelifting, o którym wspominaliśmy już miesiąc temu, odmłodził nieco auto. Jimny po zmianach pojawił się już w polskiej ofercie marki.
Odświeżone Suzuki Jimny otrzymało nowy przedni zderzak, zmodyfikowaną maskę oraz osłonę chłodnicy (z żebrami pionowymi lub poziomymi). Auto urosło o 30 mm i mierzy teraz 3695 mm. Zmiany zaszły również we wnętrzu, gdzie znalazła się nowa tapicerka. Zmieniono kształt zagłówków. W topowej odmianie Elegance siedzenia oraz koło kierownicy pokryto syntetyczną skórą.
Suzuki Jimny oferowane jest 1,3-litrowym silnikiem benzynowym. Jednostka rozwija 85 KM i 110 Nm. Klient może wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: Club, Comfort i Elegance. Podstawowy model wyceniono na 57 900 zł. Najwyższa odmiana kosztuje 65 900 zł w wersji z manualną 5-biegową skrzynią lub 68 900 zł z dostępnym tylko w tej wersji 4-biegowym automatem.
Suzuki Jimny po faceliftingu nie straciło swojego sympatycznego charakteru oraz możliwości terenowych zapewnianych przez konstrukcję ramy i zawieszenia oraz napęd Drive Action 4x4. Więcej informacji wprost od producenta możecie przeczytać poniżej.
Nowy Suzuki Jimny
Nowy Suzuki Jimny jest już dostępny na polskim rynku. Ten sympatyczny, kompaktowy samochód terenowy otrzymał nową stylizację przedniej części nadwozia oraz odświeżone wnętrze.
Suzuki Jimny, będąc kontynuatorem swoich legendarnych protoplastów, począwszy od modelu LJ10 z 1970 roku, jest jednym z nielicznych prawdziwych samochodów terenowych na świecie. Nowy model otrzymał bardziej stylowy wygląd, dzięki zmodyfikowanemu przedniemu zderzakowi oraz masce silnika. Obecnie w zależności od wersji wyposażenia można wybierać pomiędzy dwoma kształtami osłony chłodnicy – z żebrami pionowymi lub poziomymi. Nowy Suzuki Jimny zyskał również na wielkości - jest o 30mm dłuższy od swojego poprzednika i obecnie mierzy 3695mm.
Nowa tapicerka siedzeń stosowana w wersjach wyposażenia Club oraz Comfort jest trwała i praktyczna. Zmieniony został styl wszystkich zagłówków. Najwyższa wersja wyposażenia Elegance oferuje pakiet skórzany: wszystkie siedzenia oraz koło kierownicy zostały pokryte wytrzymałą skórą syntetyczną. Haftowane logo „JIMNY” dodatkowo podkreśla wyjątkowość tego modelu.
Struktura gamy modelowej obejmuje 3 wersje wyposażenia: Club, Comfort i Elegance. W nowym modelu Suzuki wzbogaciło standardowe wyposażenie o system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX (wszystkie wersje) oraz elektrycznie podgrzewane lusterka zewnętrzne (dla Jimny 1.3 Comfort). Wersja wyposażenia Elegance jest dostępna zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów w zależności od preferencji nabywcy.
Gama kolorów nadwozia
Suzuki Jimny dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym nowym, metalicznym niebieskim Breeze Blue Metallic. Oferowana jest także wersja dwukolorowa dla poziomu wyposażenia Elegance, w której nadwozie jest w wybranym kolorze metalicznym a jego dolne części (tj. zderzaki, nadkola, listwy drzwiowe i progowe) są lakierowane szarym kolorem Graphite Gray Pearl Metallic.
Cennik detaliczny dla nowego Jimny (brutto):
- Jimny 1.3 Club 57.900 zł
- Jimny 1.3 Comfort 62.900 zł
- Jimny 1.3 Elegance 65.900 zł
- Jimny 1.3 A/T Elegance 68.900 zł
Układ przeniesienia napędu 4x4
Układ napędowy Drive Action 4x4 z pneumatycznie uruchamianą blokadą piast przednich kół pozwala na przełączanie pomiędzy trybem napędu na dwa koła (2WD) oraz na wszystkie koła (4WD) podczas jazdy. W ten sposób kierowca może błyskawicznie dostosować samochód do zmieniających się warunków drogowych oraz stanu nawierzchni. W trybie napędu na cztery koła (4WD) można dokonać wyboru między 2 ustawieniami: tryb drogowy (4WD), który najlepiej sprawdza się na względnie płaskich nawierzchniach lub przeznaczony do pokonywania przeszkód w terenie tryb terenowy z włączonym przełożeniem redukcyjnym (4WD-L).
Konstrukcja ramy nośnej oraz układu zawieszenia
Rama nośna typu drabinowego o dużej sztywności (składająca się z 3 części) zapewnia stabilną jazdę oraz skutecznie tłumi drgania pochodzące od układu jezdnego. Rama opiera się na zawieszeniu zależnym z trzema elementami prowadzącymi (z przodu i z tyłu), sprężynami i sztywnymi mostami napędowymi. Dzięki takiemu rozwiązaniu Jimny doskonale radzi sobie zarówno z zakrętami na autostradzie, jak i skalistymi nasypami. Niezależne zamocowanie amortyzatorów obok sprężyn pozwala uzyskać większy skok i bardziej płynną reakcję zawieszenia. Nadwozie jest połączone z ramą za pomocą odpowiednio skonstruowanych poduszek, które dodatkowo tłumią hałasy i wibracje pracy układu zawieszenia.Zastosowanie sztywnych mostów napędowych pozwala zapewnić doskonałą przyczepność w terenie. Gdy koło wjedzie na wzniesienie, koło po przeciwnej stronie osi jest dociskane do dołu, co poprawia kontakt z nawierzchnią. Duży kąt natarcia i zejścia oraz doskonałe warunki trakcyjne zapewniane dodatkowo przez radialne opony z uniwersalnym bieżnikiem umożliwiają pewne pokonywanie wzniesień.
Źródło: Suzuki