Subaru BRZ Cup Car Basic na stalówkach i z fabryczną klatką - funkcja ponad formę
Na rodzimym rynku Subaru pokazało auto, które ma być idealnym pojazdem dla początkujących adeptów wyścigów. To BRZ Cup Car Basic wyposażony wyłącznie w elementy, które przydadzą się na torze.
09.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wyścigówki nie muszą być ładne, za to powinny być szybkie i skuteczne. Subaru zdaje sobie z tego sprawę, dlatego BRZ Cup Car Basic nie wygląda zbyt spektakularnie. Atrakcyjne linie nadwozia i błękitny lakier zaburzono do bólu prostymi, stalowymi felgami, a we wnętrzu pojawiła się ordynarna, ale jakże niezbędna klatka - fani surowego stylu powinni być zachwyceni.
Edycja limitowana do zaledwie 30 egzemplarzy trafi w gusta Japończyków, którzy poszukują dobrej bazy do budowy torowego projektu. W większości przypadków tacy klienci są skazani na zakup standardowych wersji, a następnie wyrzucenie z nich wielu elementów wyposażenia, za które przecież zapłacili. Tutaj ten problem odpada - nie ma bowiem klimatyzacji, audio czy multimediów.
W zamian za to, poza wspomnianą klatką i stalakami, dostaniemy porządne fotele z możliwością zamontowania szelkowych pasów i dodatkowy intercooler. Na swoim miejscu został 2,4-litrowy silnik typu boxer. Jego 235 KM powinno świetnie radzić sobie z odchudzoną konstrukcją.
A wszystko to w całkiem niezłej cenie wynoszącej w przeliczeniu niespełna 110 tys. zł. Jest tylko jeden problem - u nas można wyłącznie pomarzyć o tej wersji.