Stare jak nowe – DMC Gallardo Spyder Soho (2012)

Wszyscy czekamy już na nowe Lamborghini Gallardo, a tymczasem firma DMC postanowiła upodobnić bolid pierwszej generacji do wersji LP570-4. Pod „nóż” poszło auto w wersji Spyder.

Stare jak nowe – DMC Gallardo Spyder Soho (2012)
Olgierd Lachowski

09.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wszyscy czekamy już na nowe Lamborghini Gallardo, a tymczasem firma DMC postanowiła upodobnić bolid pierwszej generacji do wersji LP570-4. Pod „nóż” poszło auto w wersji Spyder.

Pakiet Soho obejmuje zarówno modyfikacje optyczne, jak i mechaniczne. Do tych pierwszych zalicza się zmianę przedniego zderzakospojlera, tylnego zderzaka, bocznych listew i montaż nowego tylnego dyfuzora oraz nowych tylnych świateł. Wszystkie te części mają za zadanie upodobnić starszego Spydera do odmiany LP570-4. Oczywiście wprawne oko od razu rozpozna różnicę między samochodami, choćby po przednich reflektorach. W nowszym samochodzie są one nieco krótsze niż w starszej maszynie. Trzeba jednak przyznać, że zmiany wyszły całkiem dobrze.

Obraz

Co prawda w kabinie pasażerskiej tego samochodu wszystko jest po staremu, ale DMC, w zależności od życzenia klienta, wnętrze może ozdobić lepszej jakości skórą, Alcantarą lub włóknem węglowym.

Włoski „byk” jest napędzany 5-litrowym silnikiem V10. To nieco mniejsza jednostka napędowa niż montowana w nowszym LP570-4, ale koncepcje obu motorów są zbieżne. Seryjny 5-litrowiec normalnie wytwarza 520 KM mocy i 510 Nm momentu obrotowego, ale w aucie DMC oba parametry mają wyższe wartości. Koni jest o 40 więcej, a niutonometrów – o 30. Dzięki wzrostowi mocy podniosła się też prędkość, która wynosi teraz 322 km/h (zamiast 314 km/h).

Obraz

Jeżeli takie osiągi silnika są dla klienta niewystarczające, tuner proponuje montaż układu wydechowego, który zwiększy moc o kolejne 28 KM, a moment obrotowy o 50 Nm. Dzięki nowemu „wydechowi” Lamborghini będzie brzmiało także bardziej bojowo niż fabryczne. W przypadku tej modyfikacji nieznana jest jednak prędkość maksymalna spydera.

Dowiedz się więcej o Lamborghini Gallardo:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4961 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 560 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,88 KM/l (seryjny – 104,82 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 540 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 11,0 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 295/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1570 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,80 kg/KM (seryjny – 3,02 kg/KM)
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1900 mm
  • Wysokość: 1184 mm
  • Rozstaw osi: 2560 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 322 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/5]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)