Sprzedaż Porsche w 2022 r. Elektryczna limuzyna popularniejsza od spalinowej, ale rządzą SUV‑y
Porsche pochwaliło się wynikami sprzedaży za zeszły rok. Mimo kłopotów z dostępnością półprzewodników, wojny w Ukrainie i innych kryzysów, firmie udało się zwiększyć dostawy aut na świecie o 3 proc. w porównaniu z 2021 r. Popularność poszczególnych modeli nie zaskakuje – z jednym wyjątkiem.
16.01.2023 | aktual.: 16.01.2023 15:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche to kolejna luksusowa marka, która 2022 rok może zaliczyć do biznesowo udanych. Mimo trwającej w Ukrainie wojny, trudności z globalnymi łańcuchami dostaw czy kolejnymi lockdownami w Chinach, firmie udało się dostarczyć klientom 309 884 nowych samochodów. To o 3 procent więcej niż w 2021 r.
Najchętniej wybieranym modelem był Cayenne – SUV, który w 2022 roku świętował swoje 20-lecie, osiągnął wynik 95 604 sztuk. Na drugim miejscu uplasował się mniejszy z SUV-ów, Macan, którego wybrało 86 724 klientów. Podium sprzedaży Porsche w 2022 roku zamyka duchowy rdzeń marki: model 911 znalazł 40 410 nabywców, czyli o 5 proc. więcej niż w 2021 r. Umacniająca się pozycja legendy Porsche powinna cieszyć miłośników marki.
Ciekawie prezentuje się rywalizacja między limuzynami: to elektrycznego Taycana w największym stopniu dotknęły problemy związane z ograniczoną dostępnością akumulatorów i innych podzespołów, przez co zanotował 16-procentowy spadek sprzedaży. Mimo tego, z wynikiem 34 801 dostaw, Taycanowi udało się uplasować przed spalinową i hybrydową Panamerą, którą wydano 34 142 nowym właścicielom – dla Panamery jest to o 13 proc. lepszy wynik niż przed rokiem. Z kolei najmniejsze i najtańsze modele Porsche – 718 Boxster i 718 Cayman – łącznie sprzedały się w liczbie 18 203 sztuk.
Gdzie w 2022 roku sprzedało się najwięcej Porsche na świecie i ile w Polsce?
Na największym dla siebie rynku, który stanowi niemal 1/3 globalnej sprzedaży marki, Porsche zanotowało jednak 2-procentowy spadek rejestracji: Chińczycy kupili 93 286 aut producenta ze Stuttgartu-Zuffenhausen, o 2385 mniej niż przed rokiem. Europa depcze Chinom po piętach, wszak poprawiła swój wynik o blisko 6 proc. – na Starym Kontynencie sprzedaż Porsche w 2022 roku wyniosła 92 197 sztuk, z czego 29 512 aut zarejestrowano w Niemczech. Klientom w Ameryce Północnej Porsche dostarczyło 79 260 samochodów, a na rynkach "zamorskich i wschodzących" – jak producent podaje w swoich statystykach – 45 141 aut. W Polsce natomiast zarejestrowano 2998 nowych porsche.