Sprawdź ile kosztuje Fiat Tipo hatchback i kombi
Po długich miesiącach oczekiwania polski oddział Fiata opublikował oficjalny cennik dwóch nowych wersji modelu Tipo. Mowa o hatchbacku i kombi, które wielu klientów postrzegało jako potencjalną alternatywę dla oferowanego już sedana.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak się jednak okazuje, różnice w cenie pomiędzy wersją sedan, a debiutującym w salonie hatchbackiem i kombi są naprawdę spore. Na tyle, że trudno traktować je jako równie atrakcyjną ofertę. Zacznijmy od hatchbacka, który został wyceniony na co najmniej 49 990 zł. To o ponad 6000 więcej niż w przypadku sedana.
Za niespełna 50 000 złotych możemy liczyć na bazowy, benzynowy silnik 1,4 o mocy 95 KM, który został sprzężono z 6-biegową przekładnią manualną. W podstawowej wersji wyposażenia Pop znajdziemy klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy, dwupłaszczyznowo regulowaną kolumnę kierownicy i 6 poduszek powietrznych.
Kombi napędzane tym samym silnikiem jest droższe o ponad 3000 zł od hatchbacka i kosztuje około 10 000 więcej niż sedan. Klienci decydujący się na praktyczną odmianę zapłacą co najmniej 53 400 zł, mogą jednak liczyć na bogatsze wyposażenie. Do listy z hatchbacka możemy dorzucić elektrycznie sterowane szyby tylne, relingi dachowe oraz składaną podłogę bagażnika "Cargo Magic Space"
Wraz z debiutem dwóch nowych wersji nadwoziowych, do gamy silników dołącza benzynowy motor 1,4 120 KM z instalacją gazową. Takie wydanie to wydatek co najmniej 59 400 zł w przypadku hatchbacka i 62 900 zł jeśli zdecydujemy się na kombi. Co warte odnotowania, jest to instalacja montowana w fabryce, a silnik został dodatkowo przystosowany pod kątem zasilania gazem.
Oprócz jednostek 1,4 klienci mają do wyboru także silnik 1,6 E-Torq o mocy 115 KM, który współpracuje z automatyczną, 6-biegową przekładnią. Chętni na diesla mogą natomiast zdecydować się na 1,3 Multijet 95 KM (od 59 900) lub 1,6 Multijet 120 KM (od 63 900 zł), który występuje także z automatem (od 69 900 zł).
Poza bazową wersją wyposażenia, każdy z napędów może występować również w bogatszych wariantach Easy i Lounge. Klienci mają także możliwość skorzystania z ciekawych pakietów wyposażenia dodatkowego. Szczególnie ciekawą propozycją wydaje się zestaw Tech Easy przeznaczony dla odmiany Easy. Za dodatkowe 2400 zł otrzymamy czujniki parkowania oraz system multimedialny z nawigacją. Fiat oferuje klientom także pakiety serwisowe, możliwość przedłużenia gwarancji, jak również ciekawe opcje finansowania.
Oferta wersji i ewentualnych opcji robi wrażenie. Na pochwałę zasługuje możliwość połączenia każdego silnika z każdą wersją wyposażeniową, co rzadko spotkamy u większości konkurentów. Mimo to wątpimy, żeby kombi i hatchback cieszyły się równie wysokim zainteresowaniem co znany nam już sedan. Kwoty jakie trzeba zapłacić za bogatsze odmiany (około 80 000 złotych) to pułap większości pełnoprawnych kompaktów dostępnych nierzadko z ciekawszym wyposażeniem i znacznie mocniejszymi silnikami. Co więcej, wszystkie przedstawione ceny są cenami promocyjnymi, obniżonymi o 3100 zł. Niewykluczone, że za jakiś czas Fiat zrezygnuje z tego rabatu.
Jak zwykle o sukcesie zadecydują klienci. Chętni mogą już składać zamówienia. Pierwsze egzemplarze Tipo hatchback i kombi trafią do garaży Polaków na początku lutego. Jeśli chcecie zapoznać się ze szczegółami dotyczącymi cen, wyposażenia, czy osiągów znajdziecie je tutaj: (hatchback, kombi)