Sprawdź ile kosztuje Fiat Tipo hatchback i kombi
Po długich miesiącach oczekiwania polski oddział Fiata opublikował oficjalny cennik dwóch nowych wersji modelu Tipo. Mowa o hatchbacku i kombi, które wielu klientów postrzegało jako potencjalną alternatywę dla oferowanego już sedana.
22.11.2016 | aktual.: 14.10.2022 14:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jak się jednak okazuje, różnice w cenie pomiędzy wersją sedan, a debiutującym w salonie hatchbackiem i kombi są naprawdę spore. Na tyle, że trudno traktować je jako równie atrakcyjną ofertę. Zacznijmy od hatchbacka, który został wyceniony na co najmniej 49 990 zł. To o ponad 6000 więcej niż w przypadku sedana.
Za niespełna 50 000 złotych możemy liczyć na bazowy, benzynowy silnik 1,4 o mocy 95 KM, który został sprzężono z 6-biegową przekładnią manualną. W podstawowej wersji wyposażenia Pop znajdziemy klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany pilotem, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy, dwupłaszczyznowo regulowaną kolumnę kierownicy i 6 poduszek powietrznych.
Kombi napędzane tym samym silnikiem jest droższe o ponad 3000 zł od hatchbacka i kosztuje około 10 000 więcej niż sedan. Klienci decydujący się na praktyczną odmianę zapłacą co najmniej 53 400 zł, mogą jednak liczyć na bogatsze wyposażenie. Do listy z hatchbacka możemy dorzucić elektrycznie sterowane szyby tylne, relingi dachowe oraz składaną podłogę bagażnika "Cargo Magic Space"
Wraz z debiutem dwóch nowych wersji nadwoziowych, do gamy silników dołącza benzynowy motor 1,4 120 KM z instalacją gazową. Takie wydanie to wydatek co najmniej 59 400 zł w przypadku hatchbacka i 62 900 zł jeśli zdecydujemy się na kombi. Co warte odnotowania, jest to instalacja montowana w fabryce, a silnik został dodatkowo przystosowany pod kątem zasilania gazem.
Oprócz jednostek 1,4 klienci mają do wyboru także silnik 1,6 E-Torq o mocy 115 KM, który współpracuje z automatyczną, 6-biegową przekładnią. Chętni na diesla mogą natomiast zdecydować się na 1,3 Multijet 95 KM (od 59 900) lub 1,6 Multijet 120 KM (od 63 900 zł), który występuje także z automatem (od 69 900 zł).
Poza bazową wersją wyposażenia, każdy z napędów może występować również w bogatszych wariantach Easy i Lounge. Klienci mają także możliwość skorzystania z ciekawych pakietów wyposażenia dodatkowego. Szczególnie ciekawą propozycją wydaje się zestaw Tech Easy przeznaczony dla odmiany Easy. Za dodatkowe 2400 zł otrzymamy czujniki parkowania oraz system multimedialny z nawigacją. Fiat oferuje klientom także pakiety serwisowe, możliwość przedłużenia gwarancji, jak również ciekawe opcje finansowania.
Oferta wersji i ewentualnych opcji robi wrażenie. Na pochwałę zasługuje możliwość połączenia każdego silnika z każdą wersją wyposażeniową, co rzadko spotkamy u większości konkurentów. Mimo to wątpimy, żeby kombi i hatchback cieszyły się równie wysokim zainteresowaniem co znany nam już sedan. Kwoty jakie trzeba zapłacić za bogatsze odmiany (około 80 000 złotych) to pułap większości pełnoprawnych kompaktów dostępnych nierzadko z ciekawszym wyposażeniem i znacznie mocniejszymi silnikami. Co więcej, wszystkie przedstawione ceny są cenami promocyjnymi, obniżonymi o 3100 zł. Niewykluczone, że za jakiś czas Fiat zrezygnuje z tego rabatu.