Sportowy samochód roku 2007
Renault Megane F1 Team R26 zdobył prestiżowy tytuł Sportowego Samochodu Roku 2007, przyznawaną przez specjalistyczny francuski magazyn Echappement. Drugie miejsce zajął Peugeot 207 RC, a trzecie BMW M3.
01.01.2008 | aktual.: 02.10.2022 14:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Celem konkursu samochód sportowy roku 2007 jest wybranie samochodu dysponującego największymi atutami, bez jednoczesnego dążenia do bezpośredniej konfrontacji poszczególnych modeli, ponieważ dane techniczne i pozycjonowanie tych samochodów na rynku jest bardzo zróżnicowane. Wśród przyjętych kryteriów znalazły się przede wszystkim osiągi samochodu, ale pod uwagę brano również cenę oraz ogólną koncepcję auta.
Renault Megane F1 Team R26 zdobył prestiżowy tytuł Sportowego Samochodu Roku 2007, przyznawaną przez specjalistyczny francuski magazyn Echappement. Drugie miejsce zajął Peugeot 207 RC, a trzecie BMW M3.
Celem konkursu samochód sportowy roku 2007 jest wybranie samochodu dysponującego największymi atutami, bez jednoczesnego dążenia do bezpośredniej konfrontacji poszczególnych modeli, ponieważ dane techniczne i pozycjonowanie tych samochodów na rynku jest bardzo zróżnicowane. Wśród przyjętych kryteriów znalazły się przede wszystkim osiągi samochodu, ale pod uwagę brano również cenę oraz ogólną koncepcję auta.
Samochód sportowy roku 2007 był wybierany w dwóch etapach. Pierwszy obejmował głosy czytelników, którzy wytypowali 10 samochodów z listy modeli sprzedawanych w bieżącym roku. Wybrana dziesiątka była następnie testowana w Rajdzie Limousin i na torze Mas du Clos, w regionie Creuse. Przy tej okazji członkowie redakcji czasopisma Echappement, przy udziale zaproszonych czytelników oceniali zgłoszone modele. W jazdach testowych wziął również udział rajdowy mistrz Polski Bryan Bouffier, służąc swoim doświadczeniem zawodowym i testując samochody aż do granic ich możliwości.
Renault Megane RS F1 Team R26 to auto zbudowane na bazie seryjnego Megane RS. Od podstawowego medelu wyróżnia go moc (5 KM więcej ;), oraz delikatnie zmodyfikowaną stylistyką zewnętrzną jak i zastosowaniem blokady mechanizmu różnicowego, czyli popularnej "szpery". Samochód jest wyposażony w 2-litrowy silnik turbo o mocy 230 KM. Setkę osiąga w 6,2 sekundy. Wyposażony jest w hamulce Brembo, które mają średnicę 312 mm, a schowane są za 18-calowymi felgami w kolorze antracytowym.
Szczerze mówiąc mi najbardziej w tym roku podobał się Peugot 207 RC. Również nie podobają mi się niektóre założenia konkursu. Gdybym mógł organizować taki konkurs, postawiłbym obok siebie wszystkie te samochody i kazał im przejechać przygotowany wcześniej trudny technicznie tor kończący się długą prostą, i wyniki przejazdu byłyby równocześnie wynikami konkursu. W końcu to samochody sportowe, które oceniać powinny być w rywalizacji, a nie przez jurorów.
Klasyfikacja końcowa
1: Renault Megene F1 Team R26
2: Peugeot 207 RC
3: BMW M3
4: Lotus Europa S
5: Renault Clio F1 Team R27
6: Audi S3
7: Honda Civic Type-R
8: Mazda3 MPS
9: VW Golf GTI Edition 30
10: Opel Corsa OPC