Sportowy, hybrydowy i kompaktowy - Golf GTE w przygotowaniu
Volkswagen jeszcze w tym roku chce wprowadzić do sprzedaży hybrydowego hot-hatcha.
25.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rodzina sportowych Golfów powiększy się po raz kolejny. Licząca obecnie 3 członków rodzina niemieckich hot hatchy otrzyma kolejnego krewnego - po dwóch wersjach benzynowych i dieslu będzie to hybryda. Samochód otrzyma oznaczenie GTE, w którym ostatnia litera będzie skrótem od słowa Electric. Hybrydowy Golf będzie napędzany układem złożonym z dwóch jednostek: spalinowego silnika 1,4 TSI o mocy 150 KM oraz motoru elektrycznego generującego niecałe 110 KM.
Jak powszechnie wiadomo przy tego typu układach moc maksymalna nie zawsze jest sumą mocy składowych zatem nie wiadomo do końca jakimi parametrami będzie mógł się pochwalić samochód. Wydaje mi się jednak, że 260 KM jest w tym przypadku mało prawdopodobne - auto będzie osiągać pierwszą setkę w 7,6 sekundy co jest wynikiem gorszym nawet od 184-konnego GTD. Prędkość maksymalna jest szacowana na 217 km/h.
Bardzo ciekawie wygląda deklarowane zużycie paliwa samochodu, które zdaniem producenta wyniesie zaledwie 1,3 l/100 km. Nie jestem przekonany czy ten wynik jest w ogóle osiągalny jednak na weryfikację obietnic Volkswagena trzeba będzie poczekać do pierwszych testów. Moim zdaniem nawet zużycie mieszczące się w przedziale poniżej 4 l/100 km jest całkiem zadowalające.